Codi |
|
A7 |
Coneixement dels mètodes i les tècniques de màrketing específiques per a la presa de decisions en les àrees de comunicació en general i de publicitat i relacions públiques, a les empreses i les institucions |
A11 |
Coneixement de l’ètica i la deontologia professional de la publicitat i de les relacions públiques així com del seu ordenament jurídic |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B9 |
Planificació i organització |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de desicions |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Entendre la transcendència del dret publicitari |
A7 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B11 B12
|
C5
|
Conèixer les fonts del dret |
A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11
|
C5
|
Identificar els subjectes de la relació de comunicació publicitària |
A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12
|
C5
|
Comprendre el significat i protecció de l'objecte publicitari |
A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11
|
C5
|
Argumentar l'existència d'un il·lícit publicitari |
A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11
|
C5
|
Classificar els tipus de contractes publicitaris |
A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11
|
C5
|
Prendre consciència de la importància del dret a la pròpia imatge |
A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12
|
C5
|
Saber el règim jurídic de protecció de l'obra intel·lectual |
A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Lliçó 1.- El concepte jurídic de publicitat. Distinció amb figures afins. |
|
Lliçó 2.- La publicitat i l’ordre constitucional. |
|
Lliçó 3.- Les fonts del dret de la publicitat. |
|
Lliçó 4.- Els subjectes de la relació de comunicació publicitària: l’anunciant i els destinataris. Especial referència a la consideració dels destinataris com a consumidors. |
|
Lliçó 5.- L’objecte de l’activitat publicitària: l’obra publicitària. La seva protecció: la llei de propietat intel•lectual i la Llei de marques. |
|
Lliçó 6.- La publicitat il•lícita i la Constitució de 1978. |
|
Lliçó 7.- La publicitat enganyosa. |
|
Lliçó 8.- La publicitat deslleial. Especial referència a la publicitat comparativa. |
|
Lliçó 9.- La publicitat subliminal. |
|
Lliçó 10.- Els remeis jurídics davant la publicitat il•lícita. |
|
Lliçó 11.- La contractació publicitària. |
|
Lliçó 12.- El contracte de publicitat. |
|
Lliçó 13.- El contracte de difusió publicitària. |
|
Lliçó 14.- El contracte de creació publicitària. |
|
Lliçó 15.- El contracte de patrocini. El contracte de bartering. El contracte de merchandising. |
|
Lliçó 16.- La protecció de la imatge de les persones que anuncien productes o serveis. |
|
Lliçó 17.- Concepte d’autor i d’obra. |
|
Lliçó 18.- Drets que corresponen a l’autor. Especial referència als drets d’explotació de l’obra i a la seva transmissió. |
|
Lliçó 19.- El contracte d’edició. |
|
Lliçó 20.- El contracte de representació teatral i execució musical. |
|
Lliçó 21.- Les obres cinematogràfiques i les obres audiovisuals. |
|
Lliçó 22.- Programes d’ordinador. |
|
Lliçó 23.- Altres drets de propietat intel•lectual. |
|
Lliçó 24.- El Registre de la Propietat Intel•lectual. |
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Durant la primera sessió, s'explica la metodologia seguida per impartir l'assignatura (PBL) i es fan activitats grupals de presentació. S'aprofita per presentar i explicar el contracte d'aprenentatge que signarà l'alumne si està d'acord amb els seus continguts. L'assistència és obligatòria. |
Sessió Magistral |
Durant el curs, un catedràtic de dret mercantil especialista en dret de la publicitat imparteix una sessió magistral sobre un aspecte del dret de la publicitat |
Metodologies integrades |
L'assignatura s'impartirà amb el mètode PBL. El professor plantejarà un problema als alumnes que resoldran seguint un procediment: aclariment terminològic, activació del coneiement previ, pluja d'idees, fixació dels objectius d'aprenentatge i posada en comú de l'estudi dels objectius d'aprenentatge. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Una de les sessions del curs es duu a terme dins l'aula d'informàtica per visitar les planes web relacionades amb els aspectes més rellevants del dret publicitari. Sobre aquesta sessió es fa un treball i un comentari de text. |
Pràctiques de camp/sortides |
Una de les sessions del curs consisteix a visitar la biblioteca de la FCJ. Allí, la responsable de la biblioteca explica els estudiants el funcionament del catàleg bibliotecari i de les bases de dades, fent una especial referència a la base de dades Westlaw. |
Fòrums de discussió |
El professor penjarà al Fòrum qüestions d'actualitat relacionades amb el dret de la publicitat per a que els alumnes donin la seva opinió. |
|
Descripció |
Pes |
Metodologies integrades |
El professor avalua la participació de tots els alumnes en totes les sessions, tenint en compte les competències que es pretén que l'alumne adquireixi un cop acabat el curs. |
40% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
El professor avalua l'assistència a classe i el treball lliurat per part de l'estudiant. |
5% |
Pràctiques de camp/sortides |
El professor avalua l'assistència a classe i com l'estudiant integra els coneixements adquirits per resoldre els problemes durant el curs |
10% |
Fòrums de discussió |
El professor avalua la quantitat i la qualitat de les aportacions fetes per l'estudiant al fòrum |
10% |
Atenció personalitzada |
Durant les hores d'atenció personalitzada, el tutor revisarà la carpeta d'aprenentatge de l'estudiant. L'intercanvi d'impressions entre el tutor i l'estudiant té importància per l'avaluació final de la carpeta |
5% |
Altres |
L'alumne ha de presentar al final de curs la carpeta d'aprenentatge que haurà estat revisada al menys dos cops durant el curs. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|