Codi |
|
A1 |
Conèixer en profunditat la llengua i la literatura catalanes |
A3 |
Conèixer la història de la llengua, de la literatura i de la cultura catalanes |
A4 |
Conèixer els autors i les obres dels diferents períodes de la literatura catalana |
A12 |
Conèixer la metodologia de recerca en Història Cultural i Història Literària |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer la literatura catalana dels darrers 10 anys del segle XIX i dels primers 10 anys del segle XX |
A1 A3 A4 A12
|
|
|
Comprendre’n els conceptes, les bases ideològiques i les produccions fonamentals |
A1 A3 A4 A12
|
|
|
Adquirir els coneixements bàsics (idees, estètiques, obres autors) del Modernisme literari català |
A1 A3 A4 A12
|
|
|
Valorar les produccions literàries del Modernisme |
A1
|
B4
|
|
Organitzar i aplicar autònomament els materials i fonts d’informació lliurats a classe |
|
B4
|
C2
|
Aplicar els coneixemens adquirits a classe i obtinguts per via pròpia en el treball personal referit a l'assignatura |
|
|
C2 C5
|
Analitzar correctament i creativa textos dels escriptors del Modernisme |
|
B3 B4
|
|
Interessar-se per la literatura del Modernisme |
|
B4
|
|
Contribuir a la maduresa , la creativitat i el creixement personal arran de la lectura de les obres del Modernisme |
|
B3 B4
|
|
Tema |
Subtema |
El Modernisme |
Estudi del concepte de Modernisme. Estudi del moviment i del període que s’hi refereixen. |
Corrents ideològics i estètics. Fonaments filosòfics. Etapes. Autors i obres |
Estudi dels corrents ideològics i estètics, dels fonaments filosòfics, de les etapes, dels autors i de les principals obres del Modernisme |
La poesia, la novel•la i el teatre modernistes |
Estudi monogràfic d’alguns autors i obres pertanyents a aquests gèneres literaris del Modernisme. En especial: Joan Maragall, Víctor Català, Joan Puig i Ferreter, Prudenci Bertrana, Santiago Rusiñol, Ignasi Iglésies i Adrià Gual. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
40 |
80 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
18 |
36 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
0 |
30 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentar els continguts |
Sessió Magistral |
Introduir informació |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Practicar |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Assistir a esdeveniments |
|
Descripció |
Treball amb l’alumnat a classe, en grup i personalment. Correcció d’exercicis i comentaris en visites personals o en grup al despatx. Correccions i comentaris a l’alumnat a través del web. Correcció i comentari personal de les proves i del treball monogràfic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Treball de seguiment de l’alumnat a partir del trebll de classe i a través del web (avaluació contínua). |
50% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Examen i/o treball final globalitzador sobre les activitats dutes a terme i els continguts treballats. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Joaquim Molas (coord.), Història de la literatura catalana, 1986, Ariel
Francesc Curet, Història del teatre català, 1967, Aedos
Xavier Fàbregas, Història del teatre català, 1978, Millà
Alan Yates, Una generació sense novel·la?, 1975, Ed. 62
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Llegir obres literàries del Modernisme. |
|