DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LLENGUA FRANCESA I Codi 12121012
Ensenyament
Filologia Catalana (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Segon Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Adreça electrònica immaculada.rius@urv.cat
Professors/es
RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Web http://Web en construcció
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura té com a objectiu que l'alumne pugui assolir un nivell elemental de llengua francesa oral i escrita a través d'una aproximació eminentment comunicativa

Competències
Codi  
A10 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A11 Conèixer altres llengües i literatures
A13 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic, dialectal i literari
A14 Saber formar-se una opinió crítica sobre un text
A15 Saber expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió a nivell oral i escrit
A16 Saber fer una presentació multimèdia sobre un tema concret
A17 Saber cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics...)
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col•laborativa
B9 Planificació i organització
B11 Motivació per la qualitat
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Adquirir els elements bàsics orals i escrits de la llengua francesa. A10
A11
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
2. Conèixer la gramàtica bàsica de la llengua francesa. A10
A11
A17
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
3. Comprendre enunciats elementals orals i escrits en francès. A13
A14
A15
B3
B4
B5
C1
C2
C5
4. Saber aplicar els coneixements adquirits a la comunicació en llengua francesa. A10
A13
A14
A15
B3
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
5. Saber utilitzar aquests coneixements de manera pràctica i amb el màxim de correcció. A13
A14
A15
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
6. Saber crear enunciats orals i escrits mitjançant els coneixements adquirits. A10
A11
A13
A14
A15
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
7. Interessar-se per tot allò que implica la utilització oral i escrita de la llengua francesa. A13
A14
A15
A16
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5

Continguts
Tema Subtema
1. Suports de comunicació integrant les competències bàsiques per a l'aprenentatge del francès. 1. 1. Aprenentatge i práctica de frases simples (formes verbals a l'indicatiu i dictics).
1.2. Saber presentar-se. Identificar-se.
1.3. Donar i demanar informació. La interrogació.
1.4. Expressar gustos i opinions.
1.5. Proposar / accceptar / refusar.
1.6. La narració.
1.7. Fer projectes. Les previsions (futur).
1.8. Expressió de l'educació i el desig, aconsellar (condicional).
2. Civilització francesa quotidiana per aprendre a viure, estudiar, treballar i viatjar en francès. 2.1. Viure a França.
2.2. Viure als països francòfrons.
2.3. Estudiar i treballar a França.
2.4. Estudiar i treballar als països francòfons.
2.5. Viatjar per França.
2.6. Viatjar per un país francòfon.
3. Eines gramaticals, lexicals i fonètiques en context. 3.1. Els determinants. Estudi especial de l'article partitiu.
3.2. Noms i adjectius. Gènere i nombre.
3.3. Els pronoms. Estudi especial del pronom possessiu.
3.4. El verb. Els auxiliars. Estudi especial del "passé composé.
3.5. Preposicions i adverbis. L'expressió del temps i l'espai.
3.6. Conjuncions.
3.7. De l'oració simple a l'oració composta.
3.8. El lèxic i l'univers.
3.9. Lèxic i vocabulari.
3.10. Els mots i llur context.
3.11. Pronunciació i ortografia.
3.12. Les vocals.
3.13. Les consonants.
3.14. El ritme del francès.
3.15. La "liaison".

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
 
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Posar l'alumne en contacte amb la llengua francesa a través de la pràctica oral i escrita a l'aula de classe i amb activites complementàries: autoaprenentatge.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
L'atenció personaltzada es portarà a terme per correu electrònic i també al despatx del professor.

Avaluació
  Descripció Pes
Altres

Caldrà fer un examen que consitirà en: un text de comprensió escrita, preguntes referides al text i exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita.

100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Tant en primera com en segona convocatòria caldrà fer un examen que consitirà en: un text de comprensió escrita, preguntes referides al text i exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita


Fonts d'informació

Bàsica , Diccionari francès-català / català-francès, Enciclopédia Catalana, Barcelona
, Diccionari General español-francés /francés-español, Larousse, Paris
Y Delatour i altres, Grammaire pratique du français, Hachette, Paris, 2000
M. Grégoire et O. Thiévenaz, Grammaire progressive de la langue française avec 600 exercices, CLE international, Paris, 2003
Anne Monnerie-Goarin i altres, Métro Saint-Michel-Méthode de français, CLE international, Paris, 2006

Complementària Marie-Louise Parizet, Activités pour le cadre européen commun de référence, CLE international, Paris, 2006
B. Tauzin i A.-L. Dubois, Express - Le monde professionnel en français, Hachette, Paris, 2006
, Le français dans le monde, FIPF - CLE international, Paris

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA FRANCESA II/12121112


 
Altres comentaris
Es recomana llegir textos originals en llengua francesa -tot fent lectura en veu alta d'alguns fragments- a més de consultar a Internet pàgines en francès. També és convenient fer audicions en francès: música, emisores de ràdio, televisió, així com veure pel·lícules en versió original.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent