Codi |
|
A11 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A15 |
Saber expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió a nivell oral i escrit |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
Objectius |
Competències |
Comprendre oralment converses en llengua francesa. |
A11
|
B4
|
C1
|
Comprendre textos escrits en llengua francesa |
A11
|
|
C1
|
Expressar-se oralment |
A11 A15
|
|
C1
|
Expressar-se per escrit |
A11 A15
|
B4
|
C1
|
Tema |
Subtema |
1- Continguts gramaticals |
1.1- Narració en passé composé/imparfait (accord du participe passé).
1.2- Estudi dels temps: futur, présent du subjonctif.
1.3- Pronoms personals: directe, indirecte, y, en. Combinació de pronoms.
1.4- Repàs dels articles partitius.
1.5- Frases negatives amb rien, jamais, personne, etc. |
2- Continguts lexicals i comunicatius |
2.1- Lèxic referent a: ciutats, edificis, comerços, restaurants, aliments, etc.
2.2- Expressions per a preguntar i indicar el camí (expressions de lloc).
2.2- Expressions per a la compra i per demanar un menú.
|
3- Continguts culturals |
3.1- Descripció de la teva ciutat o poble.
3.2- Confecció de receptes culinàries de plats típics.
3.3- Els francesos i el treball (lèxic professional i empresarial). |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
22 |
33 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
4 |
8 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es faran proves de nivell per comprovar els coneixements reals dels alumnes. |
Sessió Magistral |
Explicació del programa de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis d'aplicació i redaccions |
Presentacions / exposicions |
Converses a classe sobre els camps lexicals treballats. |
Treballs |
Els alumnes hauran de fer treballs personals sobre documents autèntics |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicació de les noves tecnologies a la llengua francesa amb cerques per Internet. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Treballs |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves pràctiques |
Proves orals |
|
Descripció |
S'atendran personalment els alumnes durant les hores especificades d'atenció a l'alumnat. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Examen escrit dels coneixements impartits. |
1,5/10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Examen escrit dels coneixements impartits. |
1/10 |
Presentacions / exposicions |
Examen escrit dels coneixements impartits. |
1,5/10 |
Treballs |
L'alumne haurà de lliurar 2 treballs al llarg del curs. |
2/10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exercicis resultants de les pràctiques a través de TIC. |
0,5/10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves de test sobre punts molt concrets de la llengua francesa. |
0,5/10 |
Proves pràctiques |
Exercicis fats durant les classes. |
1,5/10 |
Proves orals |
Converses, participació mitjançant l'utilització de la llengua oral. |
1,5/10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Es valorarà la participació en les activitats de classe (exercicis d'aplicació gramatical, redaccions, converses i debats, etc.) - Prova escrita final: aplicació dels punts gramaticals estudiats, comprensió i síntesis d'un text escrit i redacció. |
Bàsica |
|
Capelle, G. & Gidon, N. (2002): Reflets. Méthode de français 1, Madrid, SGEL.
Diccionari francès-català / català-francès, Barcelona, Enciclopèdia Catalana (2 vols.).
Diccionario General español-francés / français-espagnol, Paris, Larousse.
Delatour, Y. i altres (2000): Grammaire pratique du français, Paris, Hachette.
Grégoire, M. & Thiévenaz, O. (2003): Grammaire progressive du français avec 600 exercices. Niveau intermédiaire, Paris, CLE International. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana la lectura de textos originals en llegua francesa: diaris, revistes,etc., a més de la consulta a Internet de pàgines escrites en francès. |
|