Codi |
|
A10 |
Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu |
A11 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A13 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic, dialectal i literari |
A14 |
Saber formar-se una opinió crítica sobre un text |
A15 |
Saber expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió a nivell oral i escrit |
A17 |
Saber cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics...) |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B9 |
Planificació i organització |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Saber interpretar històricament la recepció de la cultura clàssica |
A10 A11 A14 A17
|
B1 B4
|
C5
|
Ressaltar la multiplicitat de camps en els quals influeix la cultura clàssica |
A14 A15
|
B1 B9
|
C5
|
Estudiar la transformació de la realitat cultural a partir de la cultura clàssica |
A13 A14 A15
|
B1
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Temes introductoris |
L'Antiguitat com a model transformador
Camps d'influència de la tradició clàssica |
Edat Mitjana |
La transformació del teatre clàssic. El teatre de regust terencià: Roswita de Gandersheim. La figura de la Sibil·la com a element d'evolució: des dels seus orígens fins a l'època moderna.
|
Renaixement |
Aportacions de l'humanisme a les literatures vulgars: l'Epitalami de Martí Ivarra. |
El segle XX |
Exili i classicisme: les Elegies de Bierville de Carles Riba |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
50 |
75 |
Debats |
|
3 |
9 |
12 |
Treballs |
|
13 |
26 |
39 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
15 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs
Instruments filològics |
Sessió Magistral |
Introducció temàtica
Trajectòria històrica
La interpretació de la tradició
Bibliografia monogràfica
|
Debats |
Contrastar les diferents recepcions del pensament clàssic |
Treballs |
Orientació sobre aspectes pràctics per a la realització d'un assaig monogràfic |
|
Sessió Magistral |
Debats |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Suggerir aspectes d'estudi
Oferir claus per a la interpretació del llegat clàssic
Donar curs a inicitiaves |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Assaig monogràfic |
70% |
Proves pràctiques |
Pràctiques
|
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
A. Maravall, Estudios de historia del pensamiento español. La época del Renacimiento, Madrid, 1984
E. de Bruyne, Historia de la estética, Madrid, 1975
R.L. Benson-G. Constable, Renaissance and Renewal in the Twelfth Century, Oxford, 1982
Q. Skinner, The Foundations of Modern Political Thought, 2 vols., Cambridge, 1978
A. Goodman-A. Mackay, The Impact of Humanism on Western Europe, London, 1990
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
MITOLOGIA CLÀSSICA/12121208 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LITERATURA LLATINA/12121117 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|