Codi |
|
A1 |
Conèixer en profunditat la llengua i la literatura catalanes |
A2 |
Conèixer les tècniques d'expressió en llengua catalana |
A3 |
Conèixer la història de la llengua, de la literatura i de la cultura catalanes |
A4 |
Conèixer els autors i les obres dels diferents períodes de la literatura catalana |
A5 |
Conèixer els mètodes de la crítica literària catalana |
A7 |
Conèixer la teoria i els mètodes de l'etnopoètica en la cultura catalana |
A8 |
Conèixer la teoria literària aplicada a la literatura catalana |
A10 |
Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu |
A11 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A12 |
Conèixer la metodologia de recerca en Història Cultural i Història Literària |
A13 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic, dialectal i literari |
A14 |
Saber formar-se una opinió crítica sobre un text |
A15 |
Saber expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió a nivell oral i escrit |
A16 |
Saber fer una presentació multimèdia sobre un tema concret |
A17 |
Saber cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics...) |
A18 |
Saber fer recerca historicoliterària en fons documentals (arxius públics i privats, hemeroteques, i altres entitats culturals) |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa |
B6 |
Comprometer-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B9 |
Planificació i organització |
B10 |
Capacitat de lideratge |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de decisions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
-Analitzar i distingir els diferents períodes, escoles teòriques i crítiques i textos internacionals i catalans en aquests estudis.
|
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A11 A12 A14 A15 A16 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
-Analitzar, distingir, comparar i saber jutjar teories i textos internacionals i catalans sobre dones i literatura. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
-Adaptar-se a les noves realitats actuals i prendre consciència de la necessitat de visibilització de les autores en la història literària, de les seves aportacions en els textos assagístics i les obres de ficció, de les escoles teòriques i dels estudis de dones, gènere i/o feminismes. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
-Conèixer i definir els estudis de dones, gènere i feminismes en relació a literatura catalana. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
-Comprendre i demostrar la validesa i necessitat dels estudis de dones, gènere i feminismes. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
-Adaptar-se a les noves realitats actuals i prendre consciència de la necessitat de visibilització de les autores en la història literària i cultural, de les seves aportacions en els textos assagístics i les obres de ficció, de les escoles teòriques i dels estudis de dones, gènere i/o feminismes. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
-Analitzar des d’una perspectiva de gènere els llenguatges escrits, orals i audiovisuals des de la cultura i la realitat catalanes. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
-Utilitzar llenguatges no excloents i corregir els biaixos androcèntrics i sexistes en els discursos i relats textuals, orals i audiovisuals de la cultura, llengua i literatura catalanes. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
-Analitzar, distingir, comparar i saber jutjar teories i textos internacionals i catalans sobre dones, cultura, llengua i literatura. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
-Conèixer i definir els estudis de dones, gènere i feminismes en relació a literatura catalana. Comprendre i demostrar la validesa i necessitat dels estudis de dones, gènere i feminismes |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C2 C3 C5
|
Implicar i responsabilitzar l'alumnat a través de treballs i exercis orals i escrits |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B13
|
C2 C4 C5
|
Analitzar obres i textos literaris |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A13 A14 A15 A17 A18
|
B1 B3
|
C5
|
Construir i argumentar treballs i discursos documentats i crítics sobre la literatura catalana del segle XX |
A1 A3 A4 A5 A8 A12 A13 A14 A15 A17 A18
|
B1 B3 B4
|
C5
|
Conèixer i comprendre la història literària catalana del segle XX |
A1 A3 A4 A12
|
B1 B3
|
C5
|
Distingir, demostrar i saber explicar els principals períodes i moviments en la literatura catalana del segle XX |
A1 A3 A4 A12 A15 A17 A18
|
B3 B4
|
C5
|
Interessar l'alumnat en la recerca de la literatura catalana del segle XX |
A1 A3 A4 A5 A8 A12 A13 A14 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C4 C5
|