Codi |
|
A1 |
Conèixer en profunditat la llengua i la literatura catalanes |
A3 |
Conèixer la història de la llengua, de la literatura i de la cultura catalanes |
A4 |
Conèixer els autors i les obres dels diferents períodes de la literatura catalana |
A5 |
Conèixer els mètodes de la crítica literària catalana |
A6 |
Conèixer la realitat dialectal catalana |
A8 |
Conèixer la teoria literària aplicada a la literatura catalana |
A10 |
Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu |
A11 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A12 |
Conèixer la metodologia de recerca en Història Cultural i Història Literària |
A13 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic, dialectal i literari |
A14 |
Saber formar-se una opinió crítica sobre un text |
A15 |
Saber expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió a nivell oral i escrit |
A17 |
Saber cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics...) |
A18 |
Saber fer recerca historicoliterària en fons documentals (arxius públics i privats, hemeroteques, i altres entitats culturals) |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa |
B6 |
Comprometer-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B9 |
Planificació i organització |
B10 |
Capacitat de lideratge |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de decisions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer la literatura catalana del segle XIX |
A1 A3 A4 A5 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Adquirir el coneixements bàsics del Romanticisme, el Realisme i el naturalisme |
A1 A3 A4 A5 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Interessar-se per la literatura del segle XIX |
A1 A3 A4 A5 A6 A8 A11 A12 A14 A15 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
El Romanticisme, el Realisme i el Naturalisme |
Els Jocs Florals |
La narrativa |
Estudi particular de Josep Pin i Soler i Narcís Oller |
La poesia |
Estudi particular de Jacint Verdaguer |
El teatre |
Estudi particular de Frederic Soler i Àngel Guimerà |
La crítica |
Estudi particular de Josep Yxart i Joan Sardà |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Seminaris |
|
24 |
48 |
72 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
60 |
120 |
180 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats introductòries
Sessió magistral
Casos pràctics
Esdeveniments científics i divulgatius |
Sessió Magistral |
Sessions d'aportació directe de coneixements |
Seminaris |
Discussió de punts específics col·lectivament |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de dubtes i problemes plantejats |
|
Activitats Introductòries |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Plantejats els treballs i també per a qualsevol dubte, aclariment o discussió, atenció al despatx en les hores convingudes |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de dubtes i problemes plantejats |
20% |
Altres |
Treball de seguiment de l'alumnat a partir del treball de classe o, si no s'assisteix a classe, examen i treball |
80 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Joaquim Molas (coord.), Història de la literatura catalana, VII, 1986, Ariel
Jordi Rubió i Balaguer, Història de la literatura catalana, III, 1986, Abadia de Montserrat
diversos, Anuari Verdaguer, tots els volums, Eumo
Francesc Curet, Història del teatre català, 1967, Aedos
Xavier Fàbregas, Història del teatre català, 1978, Millà
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Llegir les obres literàries del segle XIX català |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|