DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) LITERATURA CATALANA DEL SEGLE XIX Codi 12122020
Ensenyament
Filologia Catalana (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 9 3 Troncal Quart Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
Adreça electrònica magi.sunyer@urv.cat
Professors/es
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
A1 Conèixer en profunditat la llengua i la literatura catalanes
A3 Conèixer la història de la llengua, de la literatura i de la cultura catalanes
A4 Conèixer els autors i les obres dels diferents períodes de la literatura catalana
A5 Conèixer els mètodes de la crítica literària catalana
A6 Conèixer la realitat dialectal catalana
A8 Conèixer la teoria literària aplicada a la literatura catalana
A10 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A11 Conèixer altres llengües i literatures
A12 Conèixer la metodologia de recerca en Història Cultural i Història Literària
A13 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic, dialectal i literari
A14 Saber formar-se una opinió crítica sobre un text
A15 Saber expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió a nivell oral i escrit
A17 Saber cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics...)
A18 Saber fer recerca historicoliterària en fons documentals (arxius públics i privats, hemeroteques, i altres entitats culturals)
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col•laborativa
B6 Comprometer-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient
B9 Planificació i organització
B10 Capacitat de lideratge
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de decisions
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer la literatura catalana del segle XIX A1
A3
A4
A5
A8
A10
A11
A12
A13
A14
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C3
C5
Adquirir el coneixements bàsics del Romanticisme, el Realisme i el naturalisme A1
A3
A4
A5
A8
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C3
C5
Interessar-se per la literatura del segle XIX A1
A3
A4
A5
A6
A8
A11
A12
A14
A15
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
El Romanticisme, el Realisme i el Naturalisme Els Jocs Florals
La narrativa Estudi particular de Josep Pin i Soler i Narcís Oller
La poesia Estudi particular de Jacint Verdaguer
El teatre Estudi particular de Frederic Soler i Àngel Guimerà
La crítica Estudi particular de Josep Yxart i Joan Sardà

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
20 20 40
Seminaris
24 48 72
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
60 120 180
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats introductòries

Sessió magistral

Casos pràctics

Esdeveniments científics i divulgatius
Sessió Magistral Sessions d'aportació directe de coneixements
Seminaris Discussió de punts específics col·lectivament
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de dubtes i problemes plantejats

Atenció personalitzada
 
Activitats Introductòries
Atenció personalitzada
Descripció
Plantejats els treballs i també per a qualsevol dubte, aclariment o discussió, atenció al despatx en les hores convingudes

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de dubtes i problemes plantejats 20%
Altres

Treball de seguiment de l'alumnat a partir del treball de classe o, si no s'assisteix a classe, examen i treball

80 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Joaquim Molas (coord.), Història de la literatura catalana, VII, 1986, Ariel
Jordi Rubió i Balaguer, Història de la literatura catalana, III, 1986, Abadia de Montserrat
diversos, Anuari Verdaguer, tots els volums, Eumo
Francesc Curet, Història del teatre català, 1967, Aedos
Xavier Fàbregas, Història del teatre català, 1978, Millà

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Llegir les obres literàries del segle XIX català
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent