DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura LLENGUA I LITERATURA ANGLESA Codi 12131014
Ensenyament
Filologia Hispànica (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 9 3 Troncal Segon Anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermanica
Coordinador/a
THORSSON JOHANSSON, ANN BRITT
Adreça electrònica ann.thorsson@urv.cat
hyacinth.wyatt@urv.cat
Professors/es
THORSSON JOHANSSON, ANN BRITT
WYATT -, HYACINTH
Web
Descripció general i informació rellevant L'objectiu principal del curs és millorar la competència comunicativa en la llengua anglesa i donar als alumnes uns coneixaments generals de la literatura anglesa

Competències
Codi  
A
A
A
A
A
A
A
A
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
C
C
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Participar en converses formals i informals i contribuir activament en discussions o debats orals, donant opinions, raonaments i justificacions per tal de convèncer. A11
A14
A15
B3
B6
B7
B8
C1
Treball en grup mitjançant exposicions orals de dos o més estudiants en un àrea cultural o cientifica d'interès per a l'alumne i la societat. A11
A15
A16
B1
B3
B5
B6
B9
C1
Conèixer les eines i mètodes necessàries per a la exposició oral individual sobre un tema acadèmic o social d'interès. A11
A13
A15
A16
A17
A18
B3
B4
B9
B13
C1
Conèixer el sistema fonològic de la llengua anglesa de manera general (introducció). A11
B7
B11
C1
C4
Valorar la importància de la pronunciació en l'adquisició de la llengua anglesa. A11
B7
B11
C1
C4
Identificar la funció i intenció discursiva principal de diferents documents escrits (descripció, narració, persuasió ...). A11
A13
C1
Narrar en seqüències coherents, esdeveniments i fets presents, passats i futurs. A11
B3
B4
B6
B7
C1
Conèixer mostres de algunes de les obres literàries més importants escrites en llengua anglesa. A11
A13
A14
A18
B3
C1
Conèixer els principals moviments literaris des d'els començaments de la literatura anglesa. A11
A13
A17
A18
B1
C1
Conèixer els mecanismes d'anàlisi de les obres llegides. A11
A12
A13
A14
A17
B1
C1
Conèixer les eines i mètodes necessàries per a la exposició oral individual sobre una obra literària llegida pel alumne. A11
A14
A16
A17
A18
B1
B3
B4
B6
B11
C1
C2
Saber utilitzar eficaçment material de consulta, tant per trobar informació (diccionaris, enciclopèdies ...) com per millorar les seves capacitats de comprensió i expressió (pàgines web, recursos informàtics) A11
A12
A17
A18
B1
B2
B4
B7
B9
B13
C1

Continguts
Tema Subtema
Module 1 Introduction to the course
Placement test
Grammar: Question formation; short answers
Speaking: Introductions
Listening: Understanding an anecdote
Literature: The English literature (an introduction);Old English Literature: Beowulf
Module 2 Grammar: Present perfect & simple past; reflexive pronouns; present perfect continuous & simple
Vocabulary: expressions of relationship; common verb phrases; look/look like; pronunciation
Speaking: Describing a friend; family relationship; friendship
Listening:People meeting and saying goodbye
Reading: Magazine and newspaper articles
Writing: My best friend
Literature: Medieval Literature 1066-1510: Chaucer, Geoffrey
Module 3 Grammar: Present simple & continuous; adverbs of frequency; quantifiers; gerund & infinitive; question tags; so & neither/nor
Vocabulary: Verb phrases; prepositions of time; food & diets
Speaking: Lifestyle; habits
Listening: Interviews with people of different professions
Reading: Magazine and newpaper articles; signs and notices
Writing: A letter to a friend
Literature: Renaissance and Reformation Literature 1510-1620: Shakespeare; film; written commentary
Module 4 Grammar: used to + infinitive/gerund; gerund & infinitive (cont.); can/could & be able to
Vocabulary: Common verb phrases; education; strong adjectives; pronunciation
Speaking: Education; reading habits; skills
Listening: Interviews with people of different professions
Writing: Advantages and Disadvantages
Literature: Eighteenth Century Literature 1690-1780: Defoe, Daniel, Sterne, Laurence
Module 5 Grammar: the future:will/going to; may & might; 1st & 2nd conditionals
Vocabulary:Jobs & work; money; shops; pronunciation
Speaking: Jobs; fortune-telling; imaginary situations
Listening: Interviews related to jobs; conversations in a shop
Reading: Short story
Literature: The Romantic Period 1780-1830: Austen, Jane; film; written commentary
Module 6 Grammar: must, have to, should; past perfect simple; relative clauses; indirect questions
Vocabulary: vehicles & traffic; compound nouns
Speaking: Transport; cars; pollution
Listening: Travelling; tourists; street interviews; tourist information
Reading: Letter giving directions
Literature: High Victorian Literature 1880-1920: Dickens, Charles; written answers about a text
Module 7 Grammar: The passive; comparatives; narrative tenses
Vocabulary: the cinema; sports; song lyrics, pronunciation
Speaking: the cinema; music; going out
Listening: Conversation about a film; a radio programme
Literature: Late Victorian and Edwardian Literature 1880-1920: Oscar Wilde
Module 8 Grammar: Might/could, must, can't; connectors; reported speech Vocabulary: Tourism, travelling, complaints, pronunciation
Speaking: Describing a tourist resort; holidays
Listening: Conversation between a tourist and a waiter; travel stories
Literature: Modernism and its Alternatives: Joyce, James
Module 9 Grammar: Third conditional; general revision
Vocabulary: ships and disasters
Speaking: Speaking about disasters
Listening: Radio story
Literature: Post War and Postmodernist Literature 1945-: Greene, Graham; McCourt, Frank
Module 10 Written monographic paper about a literaty work and its author; oral presentation in class of the above-mentioned paper.
This module will be developed simultaneously with modules 8 & 9.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Sessió Magistral
74 148 222
Presentacions / exposicions
3 20 23
Treballs
8 12 20
Seminaris
4 0 4
Resolució de problemes, exercicis
0 4 4
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 0 8
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
Proves objectives de preguntes curtes
3 0 3
Proves orals
3 0 3
Proves objectives de tipus test
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Explicacions dels continguts de l'assignatura
Resolució de dubtes
Presentacions / exposicions Presentacions en grups de converses o resultats de intercanvis d'opinió duts a terme a classe
Presentacions oral d'un treball monogràfic sobre un llibre i el seu autor
Treballs Realització de treballs escrits a casa sobre temes que apareixen en el llibre de text o en el temari de literatura; un treball monogràfic
Seminaris Assistència a seminaris en llengua anglesa o relacionades amb la literatura anglesa
Exposicions de películes en llengua anglesa; comentaris sobre les películes
Resolució de problemes, exercicis Realització dels exercicis gramaticals del llibre de text o altres donades per la professora
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Explicacions de dubtes generals i l'execució d'exercicis en casos puntuals de especial dificultat

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Treballs
Resolució de problemes, exercicis
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Proves orals
Descripció
Resolució de dubtes a l'hora de despatx de la professora, o amb cita previa, pels següents motius, d'entre altres: Dificultat amb algún "skill" on l'alumne necessiti més dedicació que la resta de la classe Durant l'elaboració dels treballs individuals, per exemple el treball monogràfic Aquells proves orals que te forma de conversació amb la professora

Avaluació
  Descripció Pes
Activitats Introductòries Una prova de nivell per avaluar els coneixements dels alumnes 0%
Presentacions / exposicions Presentació oral per part de l'alumne d'un treball monogràfic fet per ell/a 5%
Treballs Un treball monogràfic sobre un autor de llengua anglesa que més tard ha de ser exposat a classe 5%
Resolució de problemes, exercicis Redaccions descriptives i narratives
Redacció de cartes
10%
Proves objectives de preguntes curtes Una prova a gener i una altra a juny 40%
Proves orals Proves de pronunciació
Presentacions per parts de grups d'alumnes fetes a classe
10%
Proves objectives de tipus test Proves periòdiques pel control dels avanços dels alumnes 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Oxenden, C. & Latham-Koenig, C., English File (Intermediate student's book), 2002, Oxford University Press

Dossiers facilitats per la professora.

Complementària Thomson, A.J. & Martinet A.V., A Practical Engling Grammar, 2004, Oxford University Press
Downing, A. & Locke, P., A University Course in English Grammar, 1992, Prentice Hall, London
Oxford University Press, Diccionario Oxford Español-inglés/Inglés-Español, 2001, Oxford University Press
Summers, D. Ed., Longman Language Activator, 1994, Longman, Harlow

Useful Web-pages:

www.edufind.com

www.agendaweb.org

www.Idoceonline.com

www.yourdictinary.com


 

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ANGLESA I/12121114

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
NARRATOLOGIA/12122234

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
TEORIA DE LA LITERATURA/12121002
 
Altres comentaris
Qué han de fer els alumnes per aconseguir optims resultats en l'aprenentatge?: 1. Assistir a classe i participar activament en els debats i/o altres activitats orals. 2. Entregar les treballs escrits dins dels terminis establerts. 3. Aprendre el vocabulari i la gramàtica tractats en els diferents mòduls. 4. Aplicar diferents estratègies comunicatives en l'expressió oral i ecrita.