DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ANÀLISI DE TEXTOS POÈTICS ESPANYOLS Codi 12131201
Ensenyament
Filologia Hispànica (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
PACO SÁNCHEZ, SARA ENCARNACIÓN
Adreça electrònica sara.pujol@urv.cat
sara.paco@urv.cat
0
Professors/es
PUJOL RUSSELL, SARA
PACO SÁNCHEZ, SARA ENCARNACIÓN
LEOR PASTOR, MANEL
Web
Descripció general i informació rellevant Fonamentar l'anàlisi de textos poètics com a eina per conèixer la literatura i el seu desenvolupament històric.

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua i la literatura espanyoles en profunditat
A2 Conèixer la història de la llengua espanyola i la seva cultura
A3 Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual
A10 Conèixer les bases de la teoria de la literatura
A12 Conèixer altres llengües i literatures
A13 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre's amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B9 Planificació i organització
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de decisions
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
- Adquirir la metodologia de l'anàlisi literaria de textos poètics des del punt de vista pràctic. A1
A3
A10
A14
A15
A16
B2
B3
B4
B6
B7
B9
B11
C5
- Dominar la lectura i la conseqüent reflexió del text poètic per aprofundir en l'anàlisi literària. A1
A2
A3
A10
A14
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
C5
- Saber ubicar un text poètic en el seu moment històric, social, cultural i literari. A1
A2
A10
A12
A13
A14
A15
A16
A18
B2
B3
B4
B6
B7
B9
B11
B12
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
- El text poètic en el seu context de creació i lectura, i la seva lectura en l'actualitat.
- Elements de l'anàlisi del text poètic.
- Anàlisi de textos poètics de diferents moments de la història literària.
- Recursos del text poètic.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
15 30 45
Esdeveniments científics i/o divulgatius
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
40 0 40
Resolució de problemes, exercicis
0 30 30
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves pràctiques
2 8 10
Proves de desenvolupament
2 8 10
Proves orals
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, criteris d'avaluació i informació bibliogràfica comentada de les obres més relevants.
Sessió Magistral Exposició teòrica dels elements de l'anàlisi literària.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Conferències, amb especialistes de prestigi, per aprofundir en el coneixement d'aspectes específics de la matèria.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Anàlisi de textos i discussió d'aspectes relacionats amb la lectura i interpretació del text.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi de textos de diferents moments de la història literària per part de l'alumne.

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada
Sessió Magistral
Proves pràctiques
Proves de desenvolupament
Proves orals
Descripció
Temps dedicat a atencre i resoldre dubtes del alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realitzats i les proves.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participació a les clases en la resolució d'exercicis i dubtes. 20%
Resolució de problemes, exercicis Participació a les clases en la resolució d'exercicis fets fora de l'aula. 30%
Proves pràctiques Dues proves d'avaluació. 30%
Proves de desenvolupament Dues proves d'avaluació. 10%
Proves orals Una prova oral. 10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Francisco López Estrada, Métrica española del siglo XX, Gredos, 1987
Tomás Navarro Tomás, Métrica española, Labor, 1991
Bice Mortara Garavelli, Manual de retórica, Cátedra, 1991

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent