Codi |
|
A1 |
Conèixer la llengua i la literatura espanyoles en profunditat |
A2 |
Conèixer la història de la llengua espanyola i la seva cultura |
A3 |
Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual |
A10 |
Conèixer les bases de la teoria de la literatura |
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A13 |
Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
A18 |
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre's amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B9 |
Planificació i organització |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de decisions |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
- Adquirir la metodologia de l'anàlisi literaria de textos poètics des del punt de vista pràctic. |
A1 A3 A10 A14 A15 A16
|
B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11
|
C5
|
- Dominar la lectura i la conseqüent reflexió del text poètic per aprofundir en l'anàlisi literària. |
A1 A2 A3 A10 A14 A15 A16
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11
|
C5
|
- Saber ubicar un text poètic en el seu moment històric, social, cultural i literari. |
A1 A2 A10 A12 A13 A14 A15 A16 A18
|
B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 B12
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
- El text poètic en el seu context de creació i lectura, i la seva lectura en l'actualitat. |
|
- Elements de l'anàlisi del text poètic. |
|
- Anàlisi de textos poètics de diferents moments de la història literària. |
|
- Recursos del text poètic. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
40 |
0 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
8 |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
Proves orals |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, criteris d'avaluació i informació bibliogràfica comentada de les obres més relevants. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels elements de l'anàlisi literària. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferències, amb especialistes de prestigi, per aprofundir en el coneixement d'aspectes específics de la matèria. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi de textos i discussió d'aspectes relacionats amb la lectura i interpretació del text. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi de textos de diferents moments de la història literària per part de l'alumne. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Proves pràctiques |
Proves de desenvolupament |
Proves orals |
|
Descripció |
Temps dedicat a atencre i resoldre dubtes del alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realitzats i les proves. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participació a les clases en la resolució d'exercicis i dubtes. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
Participació a les clases en la resolució d'exercicis fets fora de l'aula. |
30% |
Proves pràctiques |
Dues proves d'avaluació. |
30% |
Proves de desenvolupament |
Dues proves d'avaluació. |
10% |
Proves orals |
Una prova oral. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Francisco López Estrada, Métrica española del siglo XX, Gredos, 1987
Tomás Navarro Tomás, Métrica española, Labor, 1991
Bice Mortara Garavelli, Manual de retórica, Cátedra, 1991
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|