Codi |
|
A1 |
Conèixer la llengua i la literatura espanyoles en profunditat |
A2 |
Conèixer la història de la llengua espanyola i la seva cultura |
A3 |
Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual |
A4 |
Conèixer l'estructura de la llengua espanyola |
A5 |
Conèixer la realitat lingüística i literària hispanoamericana |
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A18 |
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conocer y reflexionar críticamente sobre la literatura hispanoamericana desde la época colonial hasta el Modernismo. |
A1 A2 A3 A4 A5 A12 A15 A18
|
B4
|
C5
|
Tema |
Subtema |
|
1. La Conquesta 1.1 Els primers cronistes d'Índies 1.2 La poesia en el Barroc 2. Del
Neoclassicisme al Romanticisme 2.1 Inici i consolidació de la literatura romàntica 2.2
La literatura gauchesca 2.3 Del Romanticisme al Modernisme 2.3 Rubén Darío 2.4
La literatura modernista.
Obres de literatura obligatòria A) Álvar Núñez Cabeza de Vaca, Naufragios, Editorial
Cátedra B) Sor Juana Inés de la Cruz, Obra Lírica Ed. Cátedra. C) Domingo Faustino
Sarmiento, Facundo Ed. Cátedra D)José Hernández, Martín Fierro Ed. Cátedra
E)José Asunción Silva, De sobremesa, Madrid, Hiparión, 1996 F) Rubén Darío, El
modernismo y otros ensayos, Alianza Editorial, 1986. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
45 |
26 |
71 |
Treballs |
|
15 |
25 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
36 |
0 |
36 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
|
Descripció |
Lunes, Miércoles y Viernes de 17-20h |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Monografía |
20% |
Proves de desenvolupament |
Examen teórico-práctico |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Examen teórico-práctico |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Se recomienda el uso de los siguientes manuales: Giusseppe Bellini, Nueva historia de
la literatura hispanoamericana, Madrid, Castalia, 1987. Ángel Flores, The Literature of
Spanish America, New Cork, Las Americas Publishing Company, 1968. Cedomil Goic,
Historia y crítica de la literatura hispanoamericana (Del Romanticismo al Modernismo)
Barcelona, Crítica, 1991.
La bibliografía especializada se ofrece durante las clases. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|