DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) CRÍTICA TEXTUAL Codi 12132207
Ensenyament
Filologia Hispànica (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
PUJOL RUSSELL, SARA
Adreça electrònica sara.pujol@urv.cat
sara.paco@urv.cat
0
Professors/es
PUJOL RUSSELL, SARA
PACO SÁNCHEZ, SARA ENCARNACIÓN
LEOR PASTOR, MANEL
Web
Descripció general i informació rellevant Oferir a l'alumnat la metodologia i les bases tècniques fonamentals de la crítica textual.

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua i la literatura espanyoles en profunditat
A6 Conèixer els temes de debat filològic, d'interès històric i contemporani
A10 Conèixer les bases de la teoria de la literatura
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre's amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B9 Planificació i organització
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de decisions
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
- Adquirir la metodologia i les bases teòriques i tècniques de la Crítica Textual. - Aprender a realitzar l'edició d'un text atenent les seves fonts. A1
A6
A10
A14
A15
A16
A18
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B11
B12
B13
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
- Crítica textual: art i ciència.
- Tipus d'edicions de les obres literàries.
- Introducció a la crítica textual: el problema i la seva història.
- Mètodes, mètode i fases de la crítica textual.
- La transmissió dels textos en la història.
- L'edició de textos literaris moderns: tipus, casos i exemples. Una metodologia. Teoria i pràctica.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Sessió Magistral
30 60 90
Esdeveniments científics i/o divulgatius
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
20 0 20
Resolució de problemes, exercicis
0 20 20
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
2 8 10
Proves pràctiques
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, del criteris d'avaluació i informació bibliogràfica comentada de les obres d'imprescindible consulta.
Sessió Magistral Exposició teòrica dels continguts de l'assignatura.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Conferències, amb especialistes de prestigi, per aprofundir en el coneixement d'aspectes específics de la matèria.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi i resolució d'exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura per part de l'alumne.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Resolució de problemes, exercicis
Proves de desenvolupament
Proves pràctiques
Descripció
Temps dedicat a atendre i resoldre dubtes dels alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realitzats i les proves.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participació a les classes en la resolució d'exercicis. 20%
Resolució de problemes, exercicis Participació a les classes en la resolució d'exercicis fets fora de l'aula. 30%
Proves de desenvolupament Dues proves d'avaluació 20%
Proves pràctiques Dues proves d'avaluació 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

BLECUA, Alberto: Manual de crítica textual, Madrid, Castalia, Col. Literatura y Sociedad, 33, 1983.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE L'ANÀLISI LITERÀRIA APLICADA A LA LLENGUA ESPANYOLA/12131102
ANÀLISI DE TEXTOS POÈTICS ESPANYOLS/12131201
METODOLOGIA DE L'ANÀLISI LITERÀRIA APLICADA A LA LITERATURA ESPANYOLA/12132024
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent