DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) ANÀLISI DE TEXTOS HISPANOAMERICANS Codi 12132208
Ensenyament
Filologia Hispànica (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
FUENTES VÁZQUEZ, MANUEL
Adreça electrònica manuel.fuentes@urv.cat
Professors/es
FUENTES VÁZQUEZ, MANUEL
Web
Descripció general i informació rellevant Estudiar y analizar las distintas manifestaciones de la literatura hisoanoamericana del S.XX. Establecer procesos comparativos entre las distintas literaturas hispanoamericanas, la española y la europea.

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua i la literatura espanyoles en profunditat
A2 Conèixer la història de la llengua espanyola i la seva cultura
A3 Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària hispanoamericana
A10 Conèixer les bases de la teoria de la literatura
A12 Conèixer altres llengües i literatures
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analizar diversos tipos de textos de la literatura hispanoamericana estableciendo tanto su filiaciación como su repercusión cultural. A1
A2
A3
A5
A10
A12
A15
B3
C5

Continguts
Tema Subtema
I Los textos coloniales: género y transgresión (La carta de relación y la crónica)
II Formas y temas de los textos barrrocos.
III Los textos narrativos.
IV. Los textos teatrales y poéticos.
V. La disolución de los géneros en la literatura hispanoamericana contemporánea.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
45 26 71
Treballs
15 25 40
 
Atenció personalitzada
36 0 36
 
Proves de desenvolupament
1 0 1
Proves objectives de preguntes curtes
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Lunes, Miércoles y viernes de 17 a 20h.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Monografía 60%
Proves de desenvolupament Examen 20%
Proves objectives de preguntes curtes Examen 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Cesare Segre, Principios de análisis del texto literario, Barcelona, Crítica, 1985.

Irene Andrés-Suárez (ed.) Mestizaje y disolución de los géneros narrativos en la

literatura hispánica contemporánea, Madrid, Verbum, 1998.

La bibliografía especializada se ofrece el primer día de curso.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent