Codi |
|
A1 |
Conèixer la llengua i la literatura espanyoles en profunditat |
A4 |
Conèixer l'estructura de la llengua espanyola |
A5 |
Conèixer la realitat lingüística i literària hispanoamericana |
A7 |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua espanyola |
A8 |
Conèixer la didàctica de la llengua i la literatura espanyola |
A9 |
Conèixer les bases de la lingüística teòrica |
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Planificació i organització |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de decisions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Adquirir les bases metodològiques per orientar la formació cap a l'ensenyament d'espanyol com a L2 |
A9 A11
|
B3 B4 B5 B9 B11 B12 B13
|
C5
|
Conèixer i analitzar els recursos, les estratègies i els materials per la classe d'espanyol com segona llengua |
A1 A4 A5 A7 A8 A9 A11 A15 A16
|
B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12 B13
|
C5
|
Adquirir els coneixements teòrics i pràctics bàsics per orientar la propia formació cap a l'ensenyament d'espanyol com a L2 |
A4 A5 A8 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12 B13
|
C5
|
Ser conscient dels problemes a què s'enfronta un alumne de L2. |
|
B2 B3
|
|
Veure l'ensenyament d'un idioma com a quelcom més que l'ensenyament d'una gramàtica. |
|
B1 B11 B12 B13
|
|
Tema |
Subtema |
1. El español en el mundo: el Instituto Cervantes y la enseñanza del español. |
|
2. Orientaciones metodológicas para la enseñanza del español como L2. |
|
3. Documentos de referencia para la enseñanza de E/LE: el Plan Curricular del Instituto Cervantes y el Marco de Referencia Europeo para las lenguas. |
|
4. La enseñanza de la pronunciación y de la entonación. |
|
5. La enseñanza del léxico y el uso del diccionario. |
|
6. La enseñanza de la gramática. |
|
7. La pragmática y la comunicación no verbal. |
|
8. Análisis de materiales para la enseñanza y aprendizaje de E/LE. |
|
9. La evaluación dentro y fuera del aula de español como L2. Los D.E.L.E. |
|
10. Unidad Didáctica. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
3 |
6 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
15 |
15 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat de contacte i reflexió sobre els continguts del programa. |
Sessió Magistral |
Classes teòriques d'exposició i explicació dels continguts del temari. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de les pràctiques relacionades amb els continguts teòrics tractats a les sessions magistrals. |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
L'alumne serà atès pel professor per resoldre els dubtes i/o problemes que li plantegin els diferents continguts de l'assignatura i també altres qüestions que tinguin a veure amb la matèria. També se l'assessorarà sobre l'elaboració de les pràctiques que hagi de realitzar.
Resolució de dubtes o bé de forma presencial (dimarts de 15h a 17h i
dimecres de 15h a 16h) o bé a través del correu electrònic (antonio.nomdedeu@urv.cat). |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La participació activa/constructiva a l'aula. |
15% |
Proves pràctiques |
Es tracta de la realització de vàries activitats relacionades amb els continguts del programa i d'un projecte d'Unitat Didàctica. |
85% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
García Santa Cecilia, A., El currículo de ELE, Edelsa, 1995
, http://cvc.cervantes.es, ,
, Marco de referencia europeo para el aprendizaje, la enseñanza y la evaluación de las lenguas, Anaya, 2003
Sánchez Lobato, J.; Santos Gargallo, I. (Dir.), Vademecum para la formación de profesores., SGEL, 2004
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|