DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) LLENGUA FRANCESA III Codi 12132227
Ensenyament
Filologia Hispànica (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
Adreça electrònica juanfrancisco.garcia@urv.cat
Professors/es
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura pretén perfeccionar els coneixements gramaticals i lèxics adquirits en els dos primers cursos de Llengia Francesa, mitjantçant una aproximació a la realitat sociocultural de França i els països francòfons, per tal d'assolir un nivell comunicatiu avançat de francès oral i escrit. Es donarà especial atenció al perfeccionament de la pronunciació francesa a través d'exercicis pràctics (emissió/audició) i de transcripció fonètica.

Competències
Codi  
A12 Conèixer altres llengües i literatures
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Comprendre textos escrits en llengua francesa A12
A15
C1
Comprendre exposicions orals i converses A12
C1
Expressar-se oralment en llengua francesa B4
C1
Expressar-se per escrit en llengua francesa A12
B4
C1

Continguts
Tema Subtema
1- Fonética i fonologia 1.1- Alfabet fonètic internacional
1.2- Discriminació de sons propers
1.3- Exercicis
2- La frase simple 2.1- Repàs dels temps passats: passé composé et accord du participe passé, imparfait et futur.
2.2- Estudi del plus-que-parfait.
2.3- Présent continu, futur proche et passé recent.
2.4- Comparatif et superlatif.
2.5- Pronoms démonstratifs et possessifs.

3- La frase complexa 3.1- Frases condicionals i hipotètiques.
3.2- Subordinades temporals.
3.3- Subordinades de relatiu (dont i relatius compostos).
4- Léxic, comunicació i aspectes socioculturals 4.1- Expressió de l'opinió: crítica positiva/negativa.
4.2- Argumentació: justificació d'una opinió.
4.3- Estudi del lèxic i discussió sobre temes dels àmbits següents: la situació de la dona a la societat, el racisme, l'ecologia, etc.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
 
Sessió Magistral
20 40 60
Presentacions / exposicions
10 10 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
11 22 33
Treballs
5 10 15
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves orals
4 8 12
Proves objectives de preguntes curtes
1 1 2
Proves pràctiques
1 1 2
Proves objectives de tipus test
1 1 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a un nivell avançat de llengua francesa
Sessió Magistral Explicació dels continguts del programa.
Presentacions / exposicions Converses i debats sobre els temes treballats a classe.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Lectura de textos i comentari del contingut.
- Redacció sobre temes relacionats.
- Contracció de textos (sintetitzant-ne el contigut).
Treballs Treball pràctic referit a documents autèntics en llengua francesa

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Presentacions / exposicions
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Treballs
Proves orals
Proves objectives de preguntes curtes
Proves pràctiques
Proves objectives de tipus test
Descripció
El professor tindrà un contact direct i permanent amb l'alumne per tal de resoldre les seves dificultats referides a l'assignatura

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Aproximació general a l'assignatures i als diferents punts i continguts 1 sobre 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Referits als punts més problemàtics del francès 1 sobre 10
Treballs Treball personal que s'ha de lliurar al final del curs (treball sobre documents autèntics) 2 sobre 10
Proves orals Exercicis de llengua francesa oral (nivell avançat) 2 sobre 10
Proves objectives de preguntes curtes Preguntes puntuals i molt concretes sobre els continguts més problemàtics del francès contemporani 1 sobre 10
Proves pràctiques Exercicis eminentment pràctics orals i escrits 2 sobre 10
Proves objectives de tipus test Es penalitzarà les respostes errònees 1 sobre 10
 
Altres comentaris i segona convocatòria

- Es valorarà la participació en les activitats de classe (exercicis d'aplicació gramatical, redaccions, converses i debats, etc.) - Prova escrita final: aplicació dels punts gramaticals estudiats, comprensió i síntesis d'un text escrit i redacció.


Fonts d'informació

Bàsica

Boularès, M.; Frérot, J.-L. (2001): Grammaire progressive du français, niveau avancé, Paris, CLE.

Charliac, L.; Motron, A.-C. (1998), Phonétique progressive du français, Paris, CLE.

Diccionario General español-francés / français-espagnol:  Paris, Larousse.

Martin Riegel, J.-C. i altr (2001), Grammaire méthodique  du français, Paris, PUF

Poisson-Quintin, S. i altres (2004): Grammaire expliquée du français, Paris, CLE.

 

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana la lectura de textos originals en llegua francesa: diaris, revistes,etc., a més de la consulta a Internet de pàgines escrites en francès.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent