Codi |
|
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A13 |
Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
A17 |
Saber fer una presentació multimèdia sobre un text |
A18 |
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Planificació i organització |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1.Perfeccionar els coneixements orals i escrits adquirits en en els tres primers cursos de Llengua Francesa. |
A11 A14 A15 A16 A17 A18
|
B3 B5 B9 B11
|
C1 C2 C4 C5
|
2. Adquirir un nivell superior de gramàtica francesa |
A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18
|
B3 B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
3. Perfeccionar els coneixements teòrics i pràctics de la fonètica francesa |
A11 A12 A18
|
B2 B4 B5 B9 B11 B13
|
C1 C2 C5
|
4. Comprendre, contreure i redactar textos d'un nivell superior |
A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B13
|
C1 C2 C5
|
5. Saber analitzar i comentar textos d'un nivell de complexitat alta. |
A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18
|
B3 B4 B5 B9 B11 B13
|
C1 C2 C5
|
6. Conèixer la realitat sociocultural vehiculada a través de la llengua francesa (França i països de llengua francesa) |
A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1. Fonètica i fonologia |
1.1. Producció i classificació dels sons
1.2. Realització orals dels sons
1.3. Realització escrita dels sons |
2. Expressió i comunicació |
2.1. Contracció de textos (nivell superior)
2.2. Argumentació (nivell superior)
|
3. El funcionament de la frase |
3.1. De la frase simplea la frase complexa |
4. Civilisació i cultura a França i als països de llengua francesa |
4.1. La realitat sociocultural de França i dels països europeus de llengua francesa
4.2.La realitat sociocultural dels països americans de llengua francesa
4.3. Estudi especial de Quebec (llengua i cultura)
4.4. La realitat sociocultural dels altres països francòfons (Àfrica, Âsia. Oceania) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
22 |
33 |
Treballs |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
8 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Reprendre el contacte de l'alumne amb la llengua francesa a un nivell superior. |
Sessió Magistral |
El professor exposarà i explicarà la gramàtica francesa i la realitat sociocultural de França i dels països francòfons que tindrà una aplicació pràctica amb altres activitats. |
Presentacions / exposicions |
Després que el professor hagi introduït el tema que s'ha d'estudiar, amb una presentació teòrica de la gramàtica, els alumnes hauran de portar a terme la seva aplicació pràctica. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Caldrà fer exercicis d'aplicació pràctica (comprensió i expressió). |
Treballs |
Redaccions, resums de textos, questionaris i comentaris relatius a textos orals i escrits d'uni nivell de complexitat alt |
Pràctiques a través de TIC |
Exercicis d'aplicació pràctica a través de seqüències per ordinador.
Treball amb documents autèntics interactius. |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
Pràctiques a través de TIC |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves pràctiques |
Proves orals |
|
Descripció |
L'atenció personaltzada es portarà a terme a l'aula i també al despatx del professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
L'alumne haurà de saber exposar oralment i per escrit punts relatius als temes vits a classe |
15% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis d'aplicació oral i escrits |
15% |
Treballs |
Caldrà presentar un treball que demostri que l'alumne té un domini avançat de la llengua francesa |
15% |
Pràctiques a través de TIC |
L'alumne haurà de resoldre exercicis i preguntes relatives a documents autèntics interactius |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Caldrà respondre a preguntes en francès |
10% |
Proves pràctiques |
Exercicis de comprensió i contracció de textos. Exercis de redacció |
20% |
Proves orals |
Conversació, avaluació de la fonètica |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen únic de tota la matèria estudiada al curs. El contingut d'aquest examen serà el següent: 1. Exercicis d'aplicació escrits (pes: 30%); 2. Exercicis de redacció i comprensió (pes: 40%); 3. Prova oral (pes: 30%). |
Bàsica |
J. Noutchié-Nijké, Civilisation progressive de la Francophonie, CLE International, París, 2005
J.-C. Martin Riegel i altres, Grammaireb méthodique du français, PUF, París. 2001
R. García-Pelayo & J. Testas, Gran diccionario español-francés / francés-español, Larousse, París, 1995
Ch. Abadie; B. Chavelon & M.-H. Morsel, L'expression française écrite et orale, PUG, Flem, Grenoble, 1994
L. Charliac & A.-C. Motron, Phonétique progressive du français, CLE international, París, 1998
|
|
Complementària |
, , ,
, Diaris i revistes en llengua francesa, ,
, Documents autèntics (Videos, DVD, etc.), ,
Martine Defontaine (direct. publicació), Le français dans le monde, CLE International, Números bimensuals
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA FRANCESA III/12132227 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|