DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LECTURA CRÍTICA DE TEXTOS ANGLESOS I Codi 12141006
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Troncal Segon Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Adreça electrònica ana.garciaarroyo@urv.cat
Professors/es
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant To further develop the student's ability to read English literary texts closely, paying particular attention to questions of form and content and how they interrelate. Special emphasis will be placed on the reading and analysis of fiction (short stories and novels).

Competències
Codi  
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A8 Conèixer la didàctica de la llengua anglesa i la literatura en anglès
A13 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Students will learn the main literary techniques concerning the art of fiction and will therefore be able to analyse short stories and novels from a critical standpoint. A4
A5
A7
A8
A13
A14
A15
A16
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
1. General Concepts Work
Author
Reader
Narrator
Characters
Plot
Setting
Point of view
2. Fiction (length) Short story
Novella
Novelette
Novel
3. Fiction (genres & subgenres) Realism
Fantasy
Science fiction
Romance
Gothic
Western
etc.
Analysing short stories Structure
Meaning
Analysing a novel Structure
Meaning

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 4 6
 
Sessió Magistral
30 30 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
2 24 26
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves de desenvolupament
6 48 54
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Preliminary concepts and readings will be given to present the basic literary constituents that conform a piece of fiction. these lectures will be followed by class discussions.
Sessió Magistral Lectures will introduce the basic concepts related to fiction. They may also highlight important elements in the short stories and the novel to be discussed in class
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Students will answer short essay questions about the short stories and the novel to be discussed in class. These questions may be oral or written

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Students are welcome to use the teacher's office hours to become acquainted with the basic structure and contents of the course, and to further practice their communication skills in English.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Class attendance at each session is expected since active participation is essential to the course requirements 20
Proves de desenvolupament There will be several partial tests throughout the course. The "final" exam will only account for 50% of the final grade, so students are expected to fulfill all the other requierements in order to pass the course 30
Altres

There will be a "final" exam. Notice it will only account for 50% of the final grade

50
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Class participation is essential. Reading is a fundamental element in this course, so students are expected to do all their readings punctually, and to be prepared to answer questions about them in class. Students will be informed about the characteristics of the second sitting in due course.


Fonts d'informació

Bàsica Martin Montgomery, Alan Durant, Sara Mills, and Nigel Fabb, Ways of Reading: Advanced Reading Skills for Students of English Literature, Routledge, 2000

 

Orwell, George. Animal Farm (any edition)

A photocopiable anthology of reading materials

 

Complementària C. Belsey, Critical Practice, Routledge, 2000
Carter and Simpson, Language, Discourse and Literature, Routledge, 1989
Using English, Robinson, P.C., Oxford, 1985

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent