DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LECTURA CRÍTICA DE TEXTOS ANGLESOS II Codi 12141007
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Troncal Segon Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Adreça electrònica jordi.lamarca@urv.cat
Professors/es
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
Descripció general i informació rellevant To further develop the student's ability to read English literary texts closely, paying particular attention to questions of form and content and how they interrelate. Special emphasis will be placed on the reading and analysis of drama and cinema.

Competències
Codi  
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A8 Conèixer la didàctica de la llengua anglesa i la literatura en anglès
A13 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Students will learn the main literary techniques concerning the art of drama, poetry and cinema and will therefore be able to analyse plays poems and films from a critical standpoint. A4
A5
A7
A8
A13
A14
A15
A16
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
Reading figures of speech Metaphor
Irony
Juxtaposition
Intertextuality and allusion
Aspects of narrative Genre
Narrative
Elements of drama
Language and poetry
Narration in film and reading and watching a film script.
Beyond the literary text Positioning the reader or spectator
Authorship and intention
Judgement and value
Literature and performance
Ways of reading drama, poetry and fiction.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 4 6
 
Sessió Magistral
30 30 60
Treballs
2 24 26
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
6 48 54
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Preliminary lectures and readings will be given to present the basic literary constituents that conform a play, a film script and a poem. These lectures and readings will be followed by full class discussions.


Sessió Magistral Lectures will be based on the reading material (anthology of texts and the assigned texts for analysis and discussion). They will highlight the main ideas and concepts that contribute to the analysis of a play, poem and film script.
Treballs Short essays will be phocusing on the lectures, class discussions and assigned texts, They should include and introductory paragraph, a develpoment and a conclusion.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Treballs
Descripció
It is important that students meet with the teacher either during his office hours or also by appointment. Please notice that discussions are always encouraged, and questions may be raised at any time or any moment. Please feel always free to ask questions and to give your own personal opinion with regard to any point discussed in class or related to it.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Class attendance at each session is expected since active participation is essential to the course requirements 10
Treballs Three short essays will be given to be written . 30
Proves objectives de preguntes curtes There will be three exercises to be written in class. 60
Altres

.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Oral and written reports as well as class participation are essential to the course requirements therefore your attendance at each session is expected (non-participants cannot earn an A). The type of oral and written presentation will be specified in due course, depending on the topic discussed. The aspects to be valued are: language accuracy, clarity of presentation, and good sense and understanding.


Fonts d'informació

Bàsica Russell, Willy, Educating Rita, 2001, London, Methuen
Kureishi, Hanif, My Beautiful Laundrette, 2000, London, Faber and Faber
Lamarca, Jordi, Texts and Pretexts, 2008, (Anthology of Texts)

See the recommended bibliography for Lectura Crítica de Textos Anglesos I, 12141006

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent