DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LLENGUA ALEMANYA II Codi 12141104
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
CASTELL VICENTE, ANDRES
Adreça electrònica andreu.castell@urv.cat
Professors/es
CASTELL VICENTE, ANDRES
Web
Descripció general i informació rellevant Estudiar les estructures bàsiques de la llengua alemanya per possibilitar l'expressió oral i escrita a un nivell elemental.

Competències
Codi  
A12 Conèixer altres llengües i literatures
A13 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A17 Saber fer una presentació multimèdia sobre un text
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B9 Planificació i organització
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de desicions
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Estudiar les estructures bàsiques de la llengua alemanya per possibilitar l'expressió oral i escrita a un nivell elemental. A12
A13
A15
A16
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya I. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text (4 en total).
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives
Unitat 1: LEKTION 5 - themen aktuell 1: Wohnen (L'habitatge)
Unitat 1: LEKTION 5: Wohnen. (L'habitatge)

ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- nominatiu i acusatiu de determinants: artcicle determinat i indeterminat
- preposicions de doble recció: in, an i auf
- preposicions que regeixen acusatiu: für
- la negació parcial: nicht/kein- ... sondern
- noms compostos
- verbs modals (ampliació)

FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar goig i objeccions
- demanar l'opinió sobre una cosa
Unitat 2: LEKTION 6 - Themen aktuell 1: Krankheit. (Malaltia) Unitat 2: LEKTION 6: Krankheit. (Malaltia)

ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- els determinants possessius (ampliació)
- els verbs modals wollen i sollen.
- l'imperatiu (ampliació)
- el Perfekt de verbs regulars i irregulars
- el Perfekt dels verbs separable

FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar desitjos, ordres i consells
- expressar ordres i consells donats per una tercera persona
- demanar consells
- narrar fets passats
Unitat 3: LEKTION 7 - Themen aktuell 1: Alltag. (La vida quotidiana)
Unitat 3: LEKTION 7: Alltag. (Dia de cada dia)

ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- el Perfekt dels verbs irregulars (ampliació)
- l'acusatiu dels pronoms personals
- les preposicions in, nach i zu en l'expressió de direcció i les seves correspondències en l'expressió de localització (in i bei)

FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- informar-se sobre alguna cosa
Unitat 4: LEKTION 8 - Themen aktuell 1: Stadt und Verkehr.
(La ciutat i els mitjans de transport)
Unitat 4: LEKTION 8: Stadt und Verkehr.
(La ciutat i els mitjans de transport)

ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- els verbs stehen/stellen, liegen/legen i hängen
- les preposicions de doble recció in, an i auf (ampliació)
- les altres preposicions de doble recció
- la preposició bimembre bis zu
- les preposicions aus i von en l'expressió de procedència
- altres usos de aus
- les preposicions temporals seit i nach
- els adverbis rechts, links i geradeaus
- el verb lassen

FUNCIONS COMUNICATIVES
- demanar i donar informació sobre com anar a un lloc
- expressar localització, direcció i procedència

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
26 48 74
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
25 25 50
Treballs
1 5 6
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves mixtes
5 10 15
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Treballs Redacció de textos breus relacionats amb la temàtica de l'assignatura.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Treballs
Descripció
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves mixtes Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (66 %) + una prova de comprensió auditiva (17 %) + una prova de comprensió lectora (17 %). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor de d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5.
100 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria tindrà les mateixes parts que la prova final de l'avaluació continuada (gramàtica, comprensió auditiva i comprensió lectora) i s'aplicaran els mateixos criteris que en aquella. Aquells estudiants que hagin superat alguna d'aquestes parts en la prova final de l'avaluació continuada podran triar si repetir-la o conservar la nota obtinguda en aquella.


Fonts d'informació

Bàsica AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Arbeitsbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Kursbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana., Editorial Idiomas, Madrid, 2008

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ALEMANYA III/12141205


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LLENGUA ALEMANYA I/12141008
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent