DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura LITERATURA ALEMANYA II Codi 12141105
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Tercer Segon
Llengua d'impartició
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
JANÉ CARBÓ, JORGE
Adreça electrònica jordi.jane@urv.cat
Professors/es
JANÉ CARBÓ, JORGE
Web
Descripció general i informació rellevant Coneixer: 1: els moviments literaris més importants des del Romanticisme fins al Canvi de Segle. 2: Els canvis estètics que provoquen la seva evolució.

Competències
Codi  
A3 Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual
A6 Conèixer els temes de debat filològic, d'interès històric i contemporani
A10 Conèixer les bases de la teoria de la literatura
A12 Conèixer altres llengües i literatures
A13 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
B1 Aprendre a aprendre
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneixer: 1. Els trets generals dels corrents de crítica literària que donen suport al contingut de l'assignatura: mètodes hermenèutic, sociològic i de l'estètica de la recepció. 2. Els moviments literaris més importants des del Romanticisme fins al Canvi de Segle. 3: Els canvis estètics que provoquen la seva evolució. . Canvis estètics que provoquen la seva evolució. A3
A6
A10
A12
A13
A14
A15
A16
B1
B3
B4
B6
C2
C4

Continguts
Tema Subtema
1. Entre Classicisme i Romanticisme Kleist: Michael Kohlhaas
2. Junges Deutschland-Vormärz Heine: Alemania. Un cuento de
invierno.
3. Biedermeier Stifter: Piedras de colores
4. Realisme Fontane: La adúltera.
5. Naturalisme Hauptmann: Els teixidors
6. Canvi de Segle Rilke: Los apuntes de Malte Laurids
Brigge

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Acosta, Luis A. (ed.): La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra, 1997.

Beutin, Wolfgang (et al.): Deutsche Literaturgeschichte. Stuttgart: Metzler, 1992. (Traducció: Madrid: Cátedra, 1993)

Droz, Jacques/Guillen, Pierre: Alemania. Barcelona: Vicens Vives, 1973. Vols. I-II.

Jané Carbó, Jordi: Literatura alemanya moderna. Tarragona: Publ. de la URV, 1997.

Llovet, Jordi (ed.): Lecciones de literatura universal. Madrid: Cátedra, 1995.

Rötzer, Hans Gerd/Siguan, Marisa: Historia de la literatura alemana. Barcelona: Ariel, 1990-91. Vols. I-II

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LITERATURA ALEMANYA CONTEMPORÀNIA I/12142233
LITERATURA ALEMANYA CONTEMPORÀNIA II/12142234


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LITERATURA ALEMANYA I/12141009