Codi |
|
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Planificació i organització |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
Objectius |
Competències |
Estudiar les estructures bàsiques de la llengua alemanya per possibilitar l'expressió i la comprensió oral i escrita a un nivell intermig. |
A11 A12
|
B1 B3 B5 B9
|
C1
|
Tema |
Subtema |
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya II. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text Themen aktuell I i II (4 en total). |
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives |
Unitat 1: Lliçó 9 (Themen aktuell 1): Kaufen und schenken (Comprar i regalar) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- datiu i acusatiu dels diversos determinants i pronoms
- el datiu plural dels noms
-els complements acusatiu i datiu
- verbs que regeixen datiu
- la comparació: els graus de l'adjectiu en funció atributiva i adverbial: positiu, comparatiu i superlatiu
- les conjuncions aber, und, oder, denn i sondern
FUNCIONS COMUNICATIVES
- manifestar preferències i desitjos
- expressar satisfacció o insatisfacció
- fer propostes, recomanar i convidar
- comparar i avaluar |
Unitat 2: Lliçó 10 (Themen aktuell 1): Deutsche Sprache und deutsche Kultur (Llengua i cultura alemanyes) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- indicacions temporals
- les preposicions temporals an, in, nach, um, vor, bis/bis zu, seit, von ... bis
- els ordinals a les dates
- el genitiu de determinants i noms (introducció)
- preposicions que regeixen genitiu: wegen
- els determinants interrogatius welch- i was für ein-
- Perfekt i Präteritum (ampliació)
FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- donar i demanar informació sobre alguna cosa |
Unitat 3: Lliçó 1 (Themen aktuell 2): Aussehen und Persönlichkeit (Aparença i personalitat) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- Els determinants dies-, jed- all- i manch-
- la declinació de l'adjectiu com a complement del nom
- l'adjectiu nominalitzat
FUNCIONS COMUNICATIVES
- descriure persones
- expressar impressions subjectives |
Unitat 4: lliçó 2 (Themen aktuell 2): Schule, Ausbildung und Beruf (El sistema educatiu i el món laboral) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- el verb werden
- el Präteritum dels vebrs modals
- oracions subordinades causals, concessives i condicionals amb weil, obwohl i wenn
- conjuncions i adverbis: weil-deshalb, obwohl-trotzdem, wenn-dann
- la declinació dels ordinals
FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- fer preguntes i respondre en una entrevista de treball
- demanar i donar informació sobre alguna cosa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
48 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
10 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Redacció de textos breus relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
|
Descripció |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Proves mixtes |
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (66 %) + una prova de comprensió auditiva (17 %) + una prova de comprensió lectora (17 %). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor de d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria tindrà les mateixes parts que la prova final de l'avaluació continuada (gramàtica, comprensió auditiva i comprensió lectora) i s'aplicaran els mateixos criteris que en aquella. Aquells estudiants que hagin superat alguna d'aquestes parts en la prova final de l'avaluació continuada podran triar si repetir-la o conservar la nota obtinguda en aquella. |
Bàsica |
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Lehrbuch, Hueber, Ismaning
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Arbeitsbuch, Hueber, Ismaning
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana, Editorial Idiomas, Madrid, 2008
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Ejercicios. Gramática de la lengua alemana, Editorial Idiomas, Madrid, 2007
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt, Editorial Idiomas, Madrid, 2006
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA ALEMANYA IV/12141206 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA ALEMANYA II/12141104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|