DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) VARIACIÓ EN LA LLENGUA ANGLESA Codi 12142019
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Cinquè Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
PYM ., ANTHONY DAVID
Adreça electrònica anthony.pym@urv.cat
Professors/es
PYM ., ANTHONY DAVID
Web http://isg.urv.es/sociolinguistics/varieties/
Descripció general i informació rellevant Els estudiants hauran de ser capaços de reconèixer els principals trets de les varietats estudiats, així com els factors tecnològics i culturals implicats en el seu ús.

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
A2 Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A6 Conèixer els temes de debat filològic, d'interès històric i contemporani
A13 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Understand the main concepts of English sociolinguistics. A1
A2
A5
A6
A13
A18
Understand the development of the main regional varieties of English A1
A2
A5
A18
Recognize and identify the main regional varieties of English A1
A5
A18
B1
B4
B5
C2

Continguts
Tema Subtema
Detailed comparison of British and American Englishes History
Lexis
Syntax
Phonetics
Orality
Social factors
Identification of other major varieties Cockney
Estuary
North
Scottish
Irish (North vs. Southern)
Canadian
Australian
South African
South Asian
African

Pidgins and creoles Theories of development
Geographical distribution
Main features
Gulluh
Development of American Black Vernacular
Language contact Diglossia
Code-switching
Bilingualism in English
Social variables Sex variables
Age variables
Social stratification

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 5 10
 
Seminaris
20 20 40
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
30 60 90
 
Atenció personalitzada
5 5 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Familiarization with the computer lab
Explanation of Moodle
Explanation of continuous assessment
Practice with the use of online video material
Negotiation of the exact scope and emphasis of the course.
Seminaris Presentation and explanation of the main concepts.
Group debates
Quizzes
Discussion of the main problems of English sociolinguistics
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Students work on weekly worksheets, using Internet sources to provide answers to questions and to resolve problems.
Work can be indivifually or in pairs, in the computer lab.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Individual feedback is given weekly via email (based on work uploaded to Moodle) Individual tutorials when requested

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Continuous assessment on the basis of the work done on the weekly assignments 60%
Altres

Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques

40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students who do not pass on the basis of the courswork, or who wish to improve their grade, may sit a final exam.


Fonts d'informació

Bàsica Crystal, David, The Cambridge Encyclopedia of the English Language, 1995, Cambridge University Press
, http://isg.urv.es/sociolinguistics/varieties/, ,

A basic reference text, and fun to read.

Complementària

A wealth of information on other topics can be found on the Internet. Students will have to work actively, and critically, with those resourcss.

Recomanacions


 
Altres comentaris
This course will not be taught by Anthony Pym.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent