Codi |
|
A1 |
Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat |
A2 |
Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures |
A4 |
Conèixer l'estructura de la llengua anglesa |
A5 |
Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona |
A7 |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa |
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
A17 |
Saber fer una presentació multimèdia sobre un text |
A18 |
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B9 |
Planificació i organització |
B10 |
Capacitat de lideratge |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de desicions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Tema |
Subtema |
1. The Commonwealth
|
1.1.- Profile of the Commonwealth
1.2.- The Declaration of Commonwealth Principles.
1.3.- Individual countries of the Commonwealth
1.4.- British Imperialism
1.5.- Shared experiences of Commonwealth countries |
2. Africa |
2.1.- The importance of religion, symbols, and myths
2.2.- The Ibo culture
2.3.- The Biafran War
2.4.- Dispossession of the land in Kenya and the Mau Mau War
2.5.- The arrival of white settlers to South Africa: the Great Trek and the Boer War
2.6.- The History of Apartheid
2.7. Resistence to Apartheid: the Liberal Party, the ANC, the Inkatha movement.
2.8. Social unrest and post-Apartheid period |
3. India |
3.1.- Nationalism: the struggle towards independence
3.2.- The role of Gandhi
3.3.- The partition of India: Hindus and Muslims
3.4.- Hindu philosophy
3.5.- The caste system
3.6.- Current readjustments |
4. The Caribbean |
4.1.- The arrival of the Europeans
4.2.- The plantation system and the slave trade
4.3.- The indigenous peoples: the Arawaks, the caribs, and the Garifuna
4.4.- The feudal structure
4.5.- The concept of family and the condition of caribbean women
4.6.- Political development |
Bàsica |
Toyin Falola, Culture and Customs of Nigeria, 2001, Greenwood Press
Edward Kamau Brathwaite, Folk Culture of the Slaves in Jamaica, 1981, New Beacon Books
Bill Ashcroft, Key Concepts in Post-Colonial Studies, 1999, Routledge
Brian Worsfold, South africa Backdrop, 1999, Universitat de Lleida
Sukumari Bhattacharji, The Indian Theogony, 2000, Penguin Books India
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CULTURA DELS PAÏSOS DE LA COMMONWEALTH II/12142230 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CULTURA DE LES ILLES BRITÀNIQUES I/12141118 | CULTURES NORD-AMERICANES I/12142024 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |