Codi |
|
A2 |
Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures |
A7 |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa |
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
A18 |
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B11 |
Motivació per la qualitat |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer la història de la llengua anglesa i les seves cultures
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
Conèixer les bases de la comunicació humana
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
Saber espressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral i escrit
saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa
Treballar de forma autònoma amb iniciativa
Treballar de forma col·laborativa
Motivació per la qualitat
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia
|
A2 A7 A11 A15 A16 A18
|
B4 B5 B11
|
C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1. The Commonwealth
|
1.1.- Profile of the Commonwealth
1.2.- The Declaration of Commonwealth Principles.
1.3.- Individual countries of the Commonwealth
1.4.- British Imperialism
1.5.- Shared experiences of Commonwealth countries |
2. Africa |
2.1.- The importance of religion, symbols, and myths
2.2.- The Ibo culture
2.3.- The Biafran War
2.4.- Dispossession of the land in Kenya and the Mau Mau War
2.5.- The arrival of white settlers to South Africa: the Great Trek and the Boer War
2.6.- The History of Apartheid
2.7. Resistence to Apartheid: the Liberal Party, the ANC, the Inkatha movement.
2.8. Social unrest and post-Apartheid period |
3. India |
3.1.- Nationalism: the struggle towards independence
3.2.- The role of Gandhi
3.3.- The partition of India: Hindus and Muslims
3.4.- Hindu philosophy
3.5.- The caste system
3.6.- Current readjustments |
4. The Caribbean |
4.1.- The arrival of the Europeans
4.2.- The plantation system and the slave trade
4.3.- The indigenous peoples: the Arawaks, the caribs, and the Garifuna
4.4.- The feudal structure
4.5.- The concept of family and the condition of caribbean women
4.6.- Political development |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Debats |
|
12 |
12 |
24 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Treballs |
|
0 |
24 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
12 |
13 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
30 |
33 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classe magistral |
Debats |
Expressar i analitzar els diferents punts de vista |
Sessió Magistral |
Utilització de powerpoint |
Treballs |
Lectura i anàlisi d'un llibre |
Presentacions / exposicions |
Preparació en grup d'un tema per a presentar oralment |
|
Descripció |
Resolució de dubtes.
Orientació en els treballs individuals |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Pendre posició en front les idees expresades en articles. |
10% |
Sessió Magistral |
Assistència a classe |
10% |
Treballs |
Fer una recensió d'un llibre sobre qualsevol aspecte cultural |
30% |
Presentacions / exposicions |
Presentació a clase d'un tema relacionat amb el programa |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Material presented in class |
30% |
Altres |
There is continuous evaluation based on: 1. Class attendance and participation 2. Tutorials 3. Oral presentations 4. Three tests 5. Written work |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
The final exam will consist of two parts. One with short questions and another one with topics to develop. |
Bàsica |
Toyin Falola, Culture and Customs of Nigeria, 2001, Greenwood Press
Edward Kamau Brathwaite, Folk Culture of the Slaves in Jamaica, 1981, New Beacon Books
Bill Ashcroft, Key Concepts in Post-Colonial Studies, 1999, Routledge
Brian Worsfold, South africa Backdrop, 1999, Universitat de Lleida
Sukumari Bhattacharji, The Indian Theogony, 2000, Penguin Books India
, , ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CULTURA DELS PAÏSOS DE LA COMMONWEALTH II/12142230 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CULTURA DE LES ILLES BRITÀNIQUES I/12141118 | CULTURES NORD-AMERICANES I/12142024 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|