DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) CULTURA DELS PAÏSOS DEL COMMONWEALTH I Codi 12142023
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Quart Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
Adreça electrònica dolors.collellmir@urv.cat
ana.garciaarroyo@urv.cat
Professors/es
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant This course introduces the student into the different cultures of African countries as well as those of India and the Caribbean. Attention is given to geographical, historical, sociological, and cultural features of these countries especially for the purpose of understanding their literatures.

Competències
Codi  
A2 Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B11 Motivació per la qualitat
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer la història de la llengua anglesa i les seves cultures Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa Conèixer les bases de la comunicació humana Poder formar-se una opinió crítica sobre un text Saber espressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral i escrit saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa Treballar de forma autònoma amb iniciativa Treballar de forma col·laborativa Motivació per la qualitat Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia A2
A7
A11
A15
A16
A18
B4
B5
B11
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
1. The Commonwealth

1.1.- Profile of the Commonwealth
1.2.- The Declaration of Commonwealth Principles.
1.3.- Individual countries of the Commonwealth
1.4.- British Imperialism
1.5.- Shared experiences of Commonwealth countries
2. Africa 2.1.- The importance of religion, symbols, and myths
2.2.- The Ibo culture
2.3.- The Biafran War
2.4.- Dispossession of the land in Kenya and the Mau Mau War
2.5.- The arrival of white settlers to South Africa: the Great Trek and the Boer War
2.6.- The History of Apartheid
2.7. Resistence to Apartheid: the Liberal Party, the ANC, the Inkatha movement.
2.8. Social unrest and post-Apartheid period
3. India 3.1.- Nationalism: the struggle towards independence
3.2.- The role of Gandhi
3.3.- The partition of India: Hindus and Muslims
3.4.- Hindu philosophy
3.5.- The caste system
3.6.- Current readjustments
4. The Caribbean 4.1.- The arrival of the Europeans
4.2.- The plantation system and the slave trade
4.3.- The indigenous peoples: the Arawaks, the caribs, and the Garifuna
4.4.- The feudal structure
4.5.- The concept of family and the condition of caribbean women
4.6.- Political development

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Debats
12 12 24
Sessió Magistral
24 24 48
Treballs
0 24 24
Presentacions / exposicions
1 12 13
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
3 30 33
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Classe magistral
Debats Expressar i analitzar els diferents punts de vista
Sessió Magistral Utilització de powerpoint
Treballs Lectura i anàlisi d'un llibre
Presentacions / exposicions Preparació en grup d'un tema per a presentar oralment

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Resolució de dubtes. Orientació en els treballs individuals

Avaluació
  Descripció Pes
Debats Pendre posició en front les idees expresades en articles. 10%
Sessió Magistral Assistència a classe 10%
Treballs Fer una recensió d'un llibre sobre qualsevol aspecte cultural 30%
Presentacions / exposicions Presentació a clase d'un tema relacionat amb el programa 20%
Proves objectives de preguntes curtes Material presented in class 30%
Altres

There is continuous evaluation based on: 1. Class attendance and participation 2. Tutorials 3. Oral presentations 4. Three tests 5. Written work

 
Altres comentaris i segona convocatòria

The final exam will consist of two parts. One with short questions and another one with topics to develop.


Fonts d'informació

Bàsica Toyin Falola, Culture and Customs of Nigeria, 2001, Greenwood Press
Edward Kamau Brathwaite, Folk Culture of the Slaves in Jamaica, 1981, New Beacon Books
Bill Ashcroft, Key Concepts in Post-Colonial Studies, 1999, Routledge
Brian Worsfold, South africa Backdrop, 1999, Universitat de Lleida
Sukumari Bhattacharji, The Indian Theogony, 2000, Penguin Books India
, , ,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
CULTURA DELS PAÏSOS DE LA COMMONWEALTH II/12142230


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
CULTURA DE LES ILLES BRITÀNIQUES I/12141118
CULTURES NORD-AMERICANES I/12142024
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent