Codi |
|
A1 |
Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat |
A2 |
Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures |
A3 |
Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual |
A4 |
Conèixer l'estructura de la llengua anglesa |
A5 |
Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona |
A7 |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa |
A10 |
Conèixer les bases de la teoria de la literatura |
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
A17 |
Saber fer una presentació multimèdia sobre un text |
A18 |
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B9 |
Planificació i organització |
B10 |
Capacitat de lideratge |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de desicions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
|
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1. World Literatures Written in English |
1.1.- General Introduction: the concepts of colonial, colonialist, and post-colonial literatures
1.2.- Nationalist movements and their influence on the respective literatures
1.3.- Common themes and concerns reflected in these literatures
1.4.-The frame of post-colonial literary theory |
2. African Literatures |
2.1.- The origin and tradition of the African literature written in English
2.2.- Adoption of a new critical perspective
2.3.- African oral tradition
2.4.- Western influences on African literatures
2.5.- J.M. Coetzee: a critical voice
2.6.Buchi Emecheta's and Lauretta Ngcobo's vision of the African woman |
3. Indian Literature |
3.1.- The influence of the epic works Ramayana and Mahabarata in Indian literature
3.2.- Oral tradition in Indian literature
3.3.- The development of an Indian literary tradition
3.4.- Salman Rushdie as a writer and a critic
3.5.- Folk theatre: the example of Girish Karnad |
4. Caribbean Literature |
4.1.- The African roots of Caribbean literature
4.2.- Autobiographical fiction in the West Indies
4.3.- The 'magical' dimension in the Caribbean novel
4.4.- The Indian tradition in Caribbean literature
4.5.- Poetry of the Caribbean: the example of Derek Walcott |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Seminaris |
|
12 |
12 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
12 |
13 |
Treballs |
|
0 |
24 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
30 |
33 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Seminaris |
|
Presentacions / exposicions |
|
Treballs |
|
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
|
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
|
10% |
Seminaris |
|
10% |
Presentacions / exposicions |
|
20% |
Treballs |
|
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
I. Okpewho, African Oral Literature, 1992, Bloomington: Indianapolis Indiana University
Sandra Pouchet Paquet, Caribbean Autobiography: Cultural Identity and Self-representation, 2002, The University of Wisconsin Press
Mongia Padmini, Contemporary Postcolonial Theory, 1996, Arnold
Graham Huggan, Critical Perspectives on J.M. Coetzee, 1996, MacMillan
Nalini Natarajan, Handbook of Twentieth-Century Literature of India, 1996, Westport, Connecticut Greenwood Press
Jaina C. Sanga, Salman Rushdie's Postcolonial Metaphors, 2001, Westport, Connecticut Greenwood Press
M.K. Booker, The Caribbean Novel in English: An Introduction, 2001, Portsmouth, NH Heinemann
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CULTURA DELS PAÏSOS DEL COMMONWEALTH I/12142023 | CULTURA DELS PAÏSOS DE LA COMMONWEALTH II/12142230 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|