DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LITERATURES EN LLENGUA ANGLESA D'ÀFRICA, EL CARIB I L'ÍNDIA Codi 12142121
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Quart Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
Adreça electrònica dolors.collellmir@urv.cat
Professors/es
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
Web
Descripció general i informació rellevant This course introduces the student into Commonwealth Studies and more especifically into New Literatures written in English. Attention is paid to the literatures of various African and Caribbean countries and the literature of India. Lectures and powerpoint presentations introduce the characteristics of each one of these literatures, the most important authors, and the most relevant works. Likewise, the main literary trends in Third World Literature and post-colonial theories are studied. Finally, the characteristics which are shared by these literatures are pointed out and discussed.

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
A2 Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures
A3 Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A10 Conèixer les bases de la teoria de la literatura
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A12 Conèixer altres llengües i literatures
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A17 Saber fer una presentació multimèdia sobre un text
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient
B9 Planificació i organització
B10 Capacitat de lideratge
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de desicions
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
A1
A2
A3
A4
A5
A7
A10
A11
A12
A14
A15
A16
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
1. World Literatures Written in English 1.1.- General Introduction: the concepts of colonial, colonialist, and post-colonial literatures
1.2.- Nationalist movements and their influence on the respective literatures
1.3.- Common themes and concerns reflected in these literatures
1.4.-The frame of post-colonial literary theory
2. African Literatures 2.1.- The origin and tradition of the African literature written in English
2.2.- Adoption of a new critical perspective
2.3.- African oral tradition
2.4.- Western influences on African literatures
2.5.- J.M. Coetzee: a critical voice
2.6.Buchi Emecheta's and Lauretta Ngcobo's vision of the African woman
3. Indian Literature 3.1.- The influence of the epic works Ramayana and Mahabarata in Indian literature
3.2.- Oral tradition in Indian literature
3.3.- The development of an Indian literary tradition
3.4.- Salman Rushdie as a writer and a critic
3.5.- Folk theatre: the example of Girish Karnad
4. Caribbean Literature 4.1.- The African roots of Caribbean literature
4.2.- Autobiographical fiction in the West Indies
4.3.- The 'magical' dimension in the Caribbean novel
4.4.- The Indian tradition in Caribbean literature
4.5.- Poetry of the Caribbean: the example of Derek Walcott

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
24 24 48
Seminaris
12 12 24
Presentacions / exposicions
1 12 13
Treballs
0 24 24
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
3 30 33
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Seminaris
Presentacions / exposicions
Treballs

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Presentacions / exposicions
Treballs
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral 10%
Seminaris 10%
Presentacions / exposicions 20%
Treballs 40%
Proves objectives de preguntes curtes 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,
I. Okpewho, African Oral Literature, 1992, Bloomington: Indianapolis Indiana University
Sandra Pouchet Paquet, Caribbean Autobiography: Cultural Identity and Self-representation, 2002, The University of Wisconsin Press
Mongia Padmini, Contemporary Postcolonial Theory, 1996, Arnold
Graham Huggan, Critical Perspectives on J.M. Coetzee, 1996, MacMillan
Nalini Natarajan, Handbook of Twentieth-Century Literature of India, 1996, Westport, Connecticut Greenwood Press
Jaina C. Sanga, Salman Rushdie's Postcolonial Metaphors, 2001, Westport, Connecticut Greenwood Press
M.K. Booker, The Caribbean Novel in English: An Introduction, 2001, Portsmouth, NH Heinemann

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
CULTURA DELS PAÏSOS DEL COMMONWEALTH I/12142023
CULTURA DELS PAÏSOS DE LA COMMONWEALTH II/12142230
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent