Codi |
|
A4 |
Conèixer l'estructura de la llengua anglesa |
A5 |
Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona |
A7 |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa |
A8 |
Conèixer la didàctica de la llengua anglesa i la literatura en anglès |
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Planificació i organització |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
To become familiar with the basic principles of acoustics and the acoustic analysis of speech |
A4 A5 A7 A11
|
B1 B5 B9
|
C2
|
To be able to analyze the sounds of the English language from an acoustic point of view using computer techniques |
A4
|
B4 B5
|
C2
|
To analyze the prosodic nature of English from an acoustic point of view |
A4
|
B3
|
C2
|
To analyze the main differences between the phonetic (acoustic and articulatory) nature of the sounds of English and the sounds of Spanish/Catalan |
A4 A7 A8
|
B2
|
C2
|
To practice phonetic transcription of English at an advanced level using electronic tools |
A14
|
B1 B2 B3 B4
|
C1 C2
|
To practice accuracy in English pronunciation at an advanced level |
|
B4
|
C1
|
Tema |
Subtema |
Section A. Acoustics |
Unit 1. The Speech Chain
Unit 2. Basic acoustics
Unit 3. The Acoustic Theory of Speech Production
Unit 4. Digital Signal Processing. Praat |
Section B. Acoustic Characterization of English Sounds |
Unit 5. English vowels
Unit 6. Phonetic vowel length
Unit 7. English consonants
Unit 8. Voice Onset Time and consonant devoicing
Unit 9. Suprasegmentals. Focus stress |
Section C. Applied Phonetics and EFL |
Unit 10. Comparative phonetics: vowels
Unit 11. Vowel spaces and vowel categories
Unit 12. Comparative phonetics: consonants
Unit 13. Production of L2. Coarticulation
Unit 14. Comparative phonetics: suprasegmentals |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
28 |
42 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
14 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
Treballs |
|
2 |
26 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
1.5 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Familiarization with acoustics and acoustic analysis |
Sessió Magistral |
Presentation of the main theoretical concepts and terminology in the phonetic analysis of speech, with particular emphasis on English |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Students will prepare transcription and pronunciation exercises at home. These will be resolved in class. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Students will practice phonetic transcription using electronic tools. Also, they will analyze sounds acoustically using digital signal processing tools. |
Presentacions / exposicions |
Students will make oral presentations in order to practice accuracy and fluency in pronunciation. |
Treballs |
Students will submit 3 assignments during the term where they are expected to analyze a variety of issues in the phonetics of English from an acoustic point of view. |
Atenció personalitzada |
Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
Check on student progress |
|
Descripció |
Personalized attention will be available upon student's request throughout the course. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Submission of transciption exercises |
15% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Electronic submission of recorded exercises |
15% |
Presentacions / exposicions |
Active participation in class activities |
5% |
Treballs |
3 assignments in which students are expected to analyze the sounds of English and Spanish/Catalan acoustically |
60%
(20% each) |
Altres |
Classs attendance |
5%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Catford, J.C., A Practical Introduction to Phonetics, 1988, Clarendon press
Keith Johnson, Acoustic and Auditory Phonetics (2nd edition), 2003, Blackwell
, Praat (Doing phonetics by computer), , http://www.praat.org
Yava?, M., Applied English Phonetics, 2006, Blackwell
Ladefoged, P., Vowels and Consonants, 2005, Blackwell
Pickett, J.M., The Acoustics of Speech Communication. Fundamentals, Speech Perception, Theory and Technology, 1999, Allyn & Bacon
Fry, D. B., The Physics of Speech, 1979, Cambridge University Press
Ball, M.J., & Rahilly, J., Phonetics. The Science of Speech, 1999, Arnold
Romero, J., The Sound System of English I & II websites, 2010, http://wwwa.urv.cat/anglogermanica/ROMERO/SSI/HTML
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
FONOLOGIA ANGLESA/12142215 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EL SISTEMA DE SONS DE LA LLENGUA ANGLESA I/12141102 | EL SISTEMA DE SONS DE LA LLENGUA ANGLESA II/12141103 |
|
|
Altres comentaris |
Per cursar aquesta assignatura és imprescindible haver cursat i aprovat El Sistema de Sons de la Llengua Anglesa I i II. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|