DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) FONÈTICA ANGLESA Codi 12142214
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RIERA TOLÓ, MARIA
Adreça electrònica maria.riera@urv.cat
Professors/es
RIERA TOLÓ, MARIA
Web http://http://wwwa.urv.cat/anglogermanica/ROMERO/SSI/HTML/indexSS.html
Descripció general i informació rellevant In-depth study of the phonetics of English, with a special emphasis on acoustics and articulatory aspects. This course will make extensive use of computer techniques to analyze the acoustic and articulatory nature of English sounds. We will also look at Spanish/Catalan/English comparative phonetics. There will also be a practical component, which will concentrate on intensive pronunciation work.

Competències
Codi  
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A8 Conèixer la didàctica de la llengua anglesa i la literatura en anglès
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B9 Planificació i organització
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To become familiar with the basic principles of acoustics and the acoustic analysis of speech A4
A5
A7
A11
B1
B5
B9
C2
To be able to analyze the sounds of the English language from an acoustic point of view using computer techniques A4
B4
B5
C2
To analyze the prosodic nature of English from an acoustic point of view A4
B3
C2
To analyze the main differences between the phonetic (acoustic and articulatory) nature of the sounds of English and the sounds of Spanish/Catalan A4
A7
A8
B2
C2
To practice phonetic transcription of English at an advanced level using electronic tools A14
B1
B2
B3
B4
C1
C2
To practice accuracy in English pronunciation at an advanced level B4
C1

Continguts
Tema Subtema
Section A. Acoustics Unit 1. The Speech Chain
Unit 2. Basic acoustics
Unit 3. The Acoustic Theory of Speech Production
Unit 4. Digital Signal Processing. Praat
Section B. Acoustic Characterization of English Sounds Unit 5. English vowels
Unit 6. Phonetic vowel length
Unit 7. English consonants
Unit 8. Voice Onset Time and consonant devoicing
Unit 9. Suprasegmentals. Focus stress
Section C. Applied Phonetics and EFL Unit 10. Comparative phonetics: vowels
Unit 11. Vowel spaces and vowel categories
Unit 12. Comparative phonetics: consonants
Unit 13. Production of L2. Coarticulation
Unit 14. Comparative phonetics: suprasegmentals

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 4 6
 
Sessió Magistral
14 14 28
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
14 28 42
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
14 14 28
Presentacions / exposicions
5 10 15
Treballs
2 26 28
 
Atenció personalitzada
1.5 1.5 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Familiarization with acoustics and acoustic analysis
Sessió Magistral Presentation of the main theoretical concepts and terminology in the phonetic analysis of speech, with particular emphasis on English
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Students will prepare transcription and pronunciation exercises at home. These will be resolved in class.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Students will practice phonetic transcription using electronic tools. Also, they will analyze sounds acoustically using digital signal processing tools.
Presentacions / exposicions Students will make oral presentations in order to practice accuracy and fluency in pronunciation.
Treballs Students will submit 3 assignments during the term where they are expected to analyze a variety of issues in the phonetics of English from an acoustic point of view.
Atenció personalitzada Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
Check on student progress

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Personalized attention will be available upon student's request throughout the course.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Submission of transciption exercises 15%
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Electronic submission of recorded exercises 15%
Presentacions / exposicions Active participation in class activities 5%
Treballs 3 assignments in which students are expected to analyze the sounds of English and Spanish/Catalan acoustically 60%
(20% each)
Altres

Classs attendance

5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Catford, J.C., A Practical Introduction to Phonetics, 1988, Clarendon press
Keith Johnson, Acoustic and Auditory Phonetics (2nd edition), 2003, Blackwell
, Praat (Doing phonetics by computer), , http://www.praat.org
Yava?, M., Applied English Phonetics, 2006, Blackwell
Ladefoged, P., Vowels and Consonants, 2005, Blackwell
Pickett, J.M., The Acoustics of Speech Communication. Fundamentals, Speech Perception, Theory and Technology, 1999, Allyn & Bacon
Fry, D. B., The Physics of Speech, 1979, Cambridge University Press
Ball, M.J., & Rahilly, J., Phonetics. The Science of Speech, 1999, Arnold
Romero, J., The Sound System of English I & II websites, 2010, http://wwwa.urv.cat/anglogermanica/ROMERO/SSI/HTML

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
FONOLOGIA ANGLESA/12142215


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
EL SISTEMA DE SONS DE LA LLENGUA ANGLESA I/12141102
EL SISTEMA DE SONS DE LA LLENGUA ANGLESA II/12141103
 
Altres comentaris
Per cursar aquesta assignatura és imprescindible haver cursat i aprovat El Sistema de Sons de la Llengua Anglesa I i II.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent