DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TEATRE ANGLÈS Codi 12142218
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Adreça electrònica jordi.lamarca@urv.cat
Professors/es
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
Descripció general i informació rellevant The aims of this course are: a) to examine representative works of drama; b) to learn the principal techniques for analyizing, understanding, evaluating and enjoying a play both as a literary construct and spectacle; and c) to improve the student´s ability to read critically and pleasurably.

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
A2 Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures
A3 Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A6 Conèixer els temes de debat filològic, d'interès històric i contemporani
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A10 Conèixer les bases de la teoria de la literatura
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To develop analytical skills in reading dramatic texs within the cultural, social and political contexts. A1
A3
A6
A7
A10
A11
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C5
To learn ho to identify various dramatic styles and to discuss them from a playwright´s perspective as structured attempts to express thematic content. A1
A2
A3
A4
A7
A10
B3
B4
B5
B7
C1
C3
C4

Continguts
Tema Subtema
The Nature of Theatre Drama
Performance
Audience
The Script Reading a Play
Watching a Play
Plot
Characterization
Thought
Music
Spectacle
William Shakespeare: MacBeth The Elizabethan Play House
The Representation of Power
Plot
Charcters
Theme
Harold Pinter: The Birthday Party The Contemporary Scene in UK
Reaslism and Absurdity
Plot
Character
Theme
Tennessee Williams: A Street Car Named Desire Contemporary American Thatre
Character
Plot
Theme

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Treballs
1 6 7
Sessió Magistral
25 25 50
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
26 53 79
Seminaris
1 6 7
 
Atenció personalitzada
2 4 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Lectures will be devoted to introduce several topics so that the student may acquire a sort general knowledge of the subject.
Treballs There will be short essays to be written either in class or at home. The idea is to make students think and reflect on topics concerning dramatic literature.
Sessió Magistral Lectures will provide general and scpecific information. They should encourage students to go further.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària To focus on specific topics and how to develop them.
Seminaris To focus on subtopics and how to present them.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Students are encouraged to sto at my office to discuss any matter concernig the topics dealt in class.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Home assignments 30%
Sessió Magistral Class attendance and participation 10%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercises to be written in class 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

The students unable to fulfill the requirements of the so-called continuous assessment will have a scheduled second chance: This will consist of 20 questions about all the units included in the syllabus (short definitions of concepts, identifications of names, titles, characters, short contextualizations of excertps of the texts analyzed in class ...).


Fonts d'informació

Bàsica David Herman, The Cambridge Companion To Narrative, 2000, The Cambridge University Press

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ANÀLISI DELS GÈNERES TEXTUALS EN ANGLÈS/12141116

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
CULTURA DE LES ILLES BRITÀNIQUES I/12141118

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LITERATURA ANGLESA I ESTUDIS CULTURALS/12141203
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent