Codi |
|
A1 |
Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat |
A2 |
Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures |
A3 |
Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual |
A4 |
Conèixer l'estructura de la llengua anglesa |
A5 |
Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona |
A7 |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa |
A10 |
Conèixer les bases de la teoria de la literatura |
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
A17 |
Saber fer una presentació multimèdia sobre un text |
A18 |
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B9 |
Planificació i organització |
B10 |
Capacitat de lideratge |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de desicions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
|
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1. Canadian Literature |
1.1.- The origin of Canadian literature
1.2.- The literature of travellers and explorers
1.3.- The historical novel and the realist novel
1.4.- The novels of self-discovery
1.5- Native Canadian literature: oral tradition
1.6.- Native Canadian literature: written autobiographies and fiction |
2. Australian literature |
2.1.- The beginnings of Australian literature: the ballads of the convicts
2.2.- Main themes in Australian literature: tension between the bush and the city
2.3.- The significance of the landscape in Australian literature
2.4.- Aboriginal literature: myths and oral tradition
2.5.- Aboriginal literature: poetry, life stories, and fiction |
3. New Zealand literature |
3.1.- The beginnings of New Zealand literature
3.2. The importance of short stories in the creation of a New Zeland literary tradition
3.3.- The influence of American writers in the formation of New Zealand literary tradition
3.4.- The social novel of protest in New Zealand
3.5.- Maori literature: myths and oral tradition
3.6.- Maori written literature |
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Seminaris |
|
12 |
12 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
12 |
13 |
Treballs |
|
0 |
24 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
30 |
33 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Seminaris |
|
Presentacions / exposicions |
|
Treballs |
|
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
|
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
|
10% |
Seminaris |
|
10% |
Presentacions / exposicions |
|
20% |
Treballs |
|
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
20% |
Altres |
There is continuous evaluation based on: 1. Class attendance and participation 2. Tutorials 3. Oral presentations 4. Critical appreciations 5. Three Tests 6. Written work |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Jack Davies and Bob Hodge, eds., Aboriginal Writing Today, 1985, Canberra: Australian Institute of Aboriginal Studi
Armand Garnet Ruffo, Addressing Our Words. Aboriginal Perspectives on Aboriginal Literatures, 2001, Penticton, BC Theytus Books
Gina Mercer, Janet Frame: Subversive Fictions, 1994, University of Qeensland Press
A. Thornton, Maori Oral Literature, 1999, Wellington, NZ Huia cop.
Jeffrey M., ed, Profiles in Canadian Literature, 1988, Toronto: Dundurn Press
Roger Robinson, ed., The Oxford Companion to New Zealand Literature, 1998, Oxford University Press
Bruce Bennet and Jennifer Strauss, eds., The Oxford Literary History of Australia, 1998, Oxford University Press
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LITERATURES EN LLENGUA ANGLESA D'ÀFRICA, EL CARIB I L'ÍNDIA/12142121 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|