DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LITERATURA EN LLENGUA ANGLESA DE CANADÀ, AUSTRÀLIA I NOVA ZELANDA Codi 12142225
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
Adreça electrònica dolors.collellmir@urv.cat
Professors/es
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
Web
Descripció general i informació rellevant This course introduces the student into the new literatures written in English in countries such as Canada, Australia, and New Zealand. In this way the students progress in their knowledge of the different literatures written in English. Lectures and powerpoint presentations introduce the characteristics of each ne of these literatures, the most important authors, and the most relevant works. Likewise the main literary trends and postcolonial theories are studied. Finally, characteristics which are shared by these literatures are pointed out and discussed. Three novels are chosen each year from the reading list and analysed in depth by the students who also prepare oral presentations on relevant aspects of the novels. The last third of each of these sections is devoted to general discussion.

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
A2 Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures
A3 Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A10 Conèixer les bases de la teoria de la literatura
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A12 Conèixer altres llengües i literatures
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A17 Saber fer una presentació multimèdia sobre un text
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient
B9 Planificació i organització
B10 Capacitat de lideratge
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de desicions
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
A1
A2
A3
A4
A5
A7
A10
A11
A12
A14
A15
A16
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
1. Canadian Literature 1.1.- The origin of Canadian literature
1.2.- The literature of travellers and explorers
1.3.- The historical novel and the realist novel
1.4.- The novels of self-discovery
1.5- Native Canadian literature: oral tradition
1.6.- Native Canadian literature: written autobiographies and fiction
2. Australian literature 2.1.- The beginnings of Australian literature: the ballads of the convicts
2.2.- Main themes in Australian literature: tension between the bush and the city
2.3.- The significance of the landscape in Australian literature
2.4.- Aboriginal literature: myths and oral tradition
2.5.- Aboriginal literature: poetry, life stories, and fiction
3. New Zealand literature 3.1.- The beginnings of New Zealand literature
3.2. The importance of short stories in the creation of a New Zeland literary tradition
3.3.- The influence of American writers in the formation of New Zealand literary tradition
3.4.- The social novel of protest in New Zealand
3.5.- Maori literature: myths and oral tradition
3.6.- Maori written literature

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
24 24 48
Seminaris
12 12 24
Presentacions / exposicions
1 12 13
Treballs
0 24 24
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
3 30 33
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Seminaris
Presentacions / exposicions
Treballs

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Presentacions / exposicions
Treballs
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral 10%
Seminaris 10%
Presentacions / exposicions 20%
Treballs 40%
Proves objectives de preguntes curtes 20%
Altres

There is continuous evaluation based on: 1. Class attendance and participation 2. Tutorials 3. Oral presentations 4. Critical appreciations 5. Three Tests 6. Written work

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Jack Davies and Bob Hodge, eds., Aboriginal Writing Today, 1985, Canberra: Australian Institute of Aboriginal Studi
Armand Garnet Ruffo, Addressing Our Words. Aboriginal Perspectives on Aboriginal Literatures, 2001, Penticton, BC Theytus Books
Gina Mercer, Janet Frame: Subversive Fictions, 1994, University of Qeensland Press
A. Thornton, Maori Oral Literature, 1999, Wellington, NZ Huia cop.
Jeffrey M., ed, Profiles in Canadian Literature, 1988, Toronto: Dundurn Press
Roger Robinson, ed., The Oxford Companion to New Zealand Literature, 1998, Oxford University Press
Bruce Bennet and Jennifer Strauss, eds., The Oxford Literary History of Australia, 1998, Oxford University Press

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LITERATURES EN LLENGUA ANGLESA D'ÀFRICA, EL CARIB I L'ÍNDIA/12142121
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent