Codi |
|
A1 |
Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat |
A2 |
Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures |
A4 |
Conèixer l'estructura de la llengua anglesa |
A5 |
Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona |
A6 |
Conèixer els temes de debat filològic, d'interès històric i contemporani |
A7 |
Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa |
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A13 |
Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B9 |
Planificació i organització |
B12 |
Presa de desicions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
L'alumne ha de conèixer els trets evolutius que marquen la llengua alemanya, des dels seus inicis fins als nostres dies. El camí per arribar-hi serà a través d'un treball intensiu amb la cultura germànica i alemanya antigues |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A12 A13 A14
|
B1 B2 B3 B4 B9 B12 B13
|
C2
|
Tema |
Subtema |
1. El sorgiment del món germànic |
-Licnocora
-Contactes amb els pobles bàltics, fino-ugris i cèltics
-El tercer poble
-L'expansionisme germànic vers el nord (pobles fino-ugris) i vers el sud (celtes i tercer poble) |
La cultura material germànica |
-La cultura material quotidiana (llenguatge quotidià del treball, llenguatge de la poesia etc.)
-Innovacions culturals germàniques i/o germànico-cèltiques
-L'alfabet rúnic |
L'organització social dels pobles germànics |
-Organització familiar
-Organització social
-Tipus d'establiments humans
-Cementiris i ritus fúnebres
-La cultura jurídica germànica |
La cultura espiritual germànica
|
El món religiós:
-organització religiosa
-el concepte de déu/déus
-la vida d'ultratomba
-mitologia major
-mitologia menor
-pervivència dels mites a través de la rondallística
-l'endevinació
-volvisme i odinisme |
Dialectologia germànica |
El protogermànic i els seus descendents:
-el germànic comú
-el gòtic
-El germànic comú i els seus descendents:
-el germànic septentrional
-el germànic meridional
Els descendents moderns del germànic septentrional i meridional |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
27 |
42 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
a] de tipus administratiu:
-afiliació dels alumnes
b] de tipus propilèutic:
-Presentació dels objectius i del programa de l'assignatura
-presentació de la metodologia docent que se seguirà
-presentació de la bibliografia recomanada
-forma de l’avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició sistemàtica dels continguts dels temes de què consta l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els alumnes hauran de resoldre els exercicis i problemes pràctics que el professor els anirà posant a classe. Si, al parer del professor, calgués, la resolució d'aquests exercicis aniria acompanyada d'un debat posterior a través del qual s'acabessin de copsar els trets evolutius tractats en els exercicis |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
El professor dedica aquest temps a atendre i resoldre els dubtes i problemes, relacionats amb el desenvolupament de l'assignatura, i doncs, tant referents al contingut de les classes magistrals, com a l'exposició i resolució dels problemes i activitats pràctiques esmentats a l'apartat anterior. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució dels problemes, punts de debat etc. que el professor hagi plantejat a classe |
50% |
Proves objectives de tipus test |
Examen tipus test |
50 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es recorda als alumnes que vulguin acollir-se a la segona convocatòria que data, hora i lloc de l'examen es fixen oficialment i que, per tant, els consultin a l'indret oportú de la pàgina web de la universitat. L'avaluació en 2a convocatòria constarà d'un únic examen tipus test amb un pes del 100%. |
Bàsica |
|
[Els números entre parèntesis indiquen les edicions.]
Braune, Wilhelm, Althochdeutsche Grammatik. 14. Auflage bearbeitet von Hans Eggers. Tübingen: Max Niemeyer Verlag, 1987 (Sammlung kurzer Grammatiken germanischer Dialekte. A. Hauptreihe. Band Nr. 5.)
Braune, Wilhelm, i Karl Helm, i Ernst Albrecht Ebbinghaus, Althochdeutsches Lesebuch. Tübingen: Max Niemeyer Verlag, 1979(16).
Haug, Walter, i Benedikt Konrad, Vollmann, Frühe deutsche Dichtung und lateinische Literatur in Deutschland 800-1150. Frankfurt am Main: Deutscher Klassiker Verlag, 1991 (Bibliothek des Mittelalters. Band Nr. 1 = Bibliothek deutscher Klassiker. Band Nr. 62.)
Raposo Fernández, Berta, Textos alemanes primitivos - La Edad Media temprana alemana en sus testimonios literarios. València: Universitat de València/Facultat de Filologia, 1999 (Cuadernos de Filología. - Anejo No. XXXIII).
Schmidt, Wilhelm, Geschichte der deutschen Sprache - Ein Lehrbuch für das germanistische Studium. Erarb. unter d. Leitung v. Helmut Langner. Neuaufl. Stuttgart: S. Hirzel Verlag, 2000(7).
Schützeichel, Rudolf, Althochdeutsches Wörterbuch. Tübingen: Max Niemeyer Verlag, 1989(4). |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Si l'alumne no pogués assistir, pels motius que fossin, a classe, s'hauria de posar en contacte amb el professor al més tost possible, a fi i efecte d'elaborar un sistema no presencial d'ensenyament |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|