DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura IMATGE CORPORATIVA Codi 12111108
Ensenyament
Publicitat i Relacions Publiques (2001)
Periodisme (2004)
Cicle 1er i 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Tercer Segon
Llengua d'impartició
Departament Unitat Predepartamental de Comunicació
Coordinador/a
ARNAVAT CARBALLIDO, CLAUDI
Adreça electrònica imma.bolet@urv.cat
Professors/es
BOLET OLIVELLA, IMMACULADA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
L'objectiu del curs és aconseguir que els alumnes coneguin i puguin utilitzar les tècniques i els processos bàsics d'anàlisi, definició, gestió i comunicació de la pròpia imatge utilitzats per empreses i institucions.
Anàlisi de casos pràctics durant el quadrimestre i un treball de curs (fet en grup i plantejat com a molt tard a la quarta setmana de curs) consistent en la realització d'un document estàndard dels que s'utilitzen en el món professional (auditoria d'imatge, manual d'identitat, document estratègic de comunicació, pla anual, etc.) compaginat simulant l'aplicació d'una determinada identitat visual i lliurat en format PDF.

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció (conceptes bàsics, tendències, models i canvis)
2. Identitat corporativa, imatge corporativa, comunicació corporativa (aparell conceptual, context, avaluació i anàlisi de la imatge corporativa)
3. La identitat corporativa (el Programa d’Identitat Visual, el Programa de Cohesió de la Cultura Corporativa, el Manual de Normes de Comunicació Corporativa)
4. La imatge corporativa (bases teòriques del corporate, funcions de la imatge corporativa)
5. La comunicació corporativa (la gestió estratègica de la imatge corporativa, la Direcció de Comunicació Corporativa)

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Si se segueix el curs l'avaluació es farà mitjançant un mínim de tres treballs de classe de contingut teoricopràctic (50% de la nota) i el treball de curs descrit (50% de la nota). Només es farà la mitjana si s'aproven les dues parts. Per als alumnes que no hagin seguit el curs: examen final teòric.


Fonts d'informació

Bàsica

 

• Bel Mallén, J. I. (Coord.). 2005. Comunicar para crear valor. La dirección de comunicación en las organizaciones. Pamplona: EUNSA

• Costa, J. 1992. Identidad corporativa y estrategia de empresa. 25 casos prácticos. Barcelona: CEAC.

- 1992. Comunicación corporativa. Madrid: Fundesco.

- 2003. Imagen Corporativa en el siglo XXI. Buenos Aires: La Crujía Ediciones.

• Ind, N. 1992. La imagen corporativa. Estrategias para desarrollar programas de identidad eficaces. Madrid: Díaz de Santos

• Martín Martín, F. 2003. Comunicación Empresarial e Institucional. Gabinetes de Comunicación y Prensa/Consultoras de Comunicación y Relaciones Públicas. Madrid: Editorial Universitas SA (3a ed.)

•  Manual de Normes de Comunicació Corporativa de l’Ajuntament de Reus.

• Ramírez, T. 1995. Gabinetes de comunicación. Funciones, disfunciones e incidencia. Barcelona: Díaz de Santos

• Van Riel, CBM. 1997. Comunicación Corporativa. London: Prentice Hall.

• Villafañe J. 1993. Imagen Positiva. La gestión estratégica de la imagen de las empresas. Madrid: Pirámide. 

- 1999. La gestión profesional de la imagen corporativa. Madrid: Pirámide.

- 2000. “La investigación del corporate en España”. A: Las convergencias de la comunicación. Problemas y perspectivas investigadoras, editat per Juan Benavides, David Alameda i Elena Fernández. Madrid: Fundación General de la Universidad Complutense.

Complementària

Recomanacions