DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura HISTÒRIA DE L'ÀUDIOVISUAL Codi 12111205
Ensenyament
Publicitat i Relacions Publiques (2001)
Periodisme (2004)
Cicle 1er i 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Unitat Predepartamental de Comunicació
Coordinador/a
CERDAN LOS ARCOS, JOSE FRANCISCO
Adreça electrònica josetxo.cerdan@urv.cat
Professors/es
CERDAN LOS ARCOS, JOSE FRANCISCO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
A1 Coneixement dels processos informatius i comunicatius, així com dels principals corrents i teories que els formalitzen i critiquen des d’un punt de vista conceptual, metodològic i investigatiu
A4 Coneixement de l’actualitat i de l’evolució història de les modalitats i tradicions periodístiques espanyoles, europees i internacionals contemporànies, així com de les teories, els conceptes i els corrents que les estudien
A5 Coneixement de l’estat del món i de la seva evolució història recent; comprensió dels seus paràmetres bàsics (polítics, econòmics i culturals)
A6 Coneixement de la realitat sociocomunicativa de la Comunitat Autònoma (estructura, polítiques i funcionament) en el context espanyol, europeu i mundial
A7 Coneixement de l’estructura dels mitjans de comunicació i dels seus principals formats
A10 Coneixement de l’impacte social de les tecnologies informatives i de la comunicació contemporània, així com de les mediacions del sistema comunicatiu i del sistema social
A13 Capacitat per llegir i analitzar textos i documents especialitzats de qualsevol tema rellevant i resumir-los o adaptar-los mitjançant un llenguatge o lèxic comprensible per a un públic majoritari
A19 Capacitat i habilitat per buscar, seleccionar i jerarquitzar qualsevol tipus de font o document (escrit, sonor, visual, etc.) d’utilitat per a l’elaboració i el processament de la informació, així com per al seu aprofitament comunicatiu persuasiu o de ficció i d’entreteniment
B1 Aprendre a aprendre
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B12 Presa de desicions
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
• Conocer y entender la evolución de las industrias discográfica, cinematográfica, radiofónica y televisiva-videográfica de forma conjunta y profundamente imbricada • Entender las razones de los cambios que las formas audiovisuales han experimentado durante sus mas de 100 años de historia. • Saber reconocer y situar adecuadamente cualquier producto audiovisual en su contexto histórico-social. • Comprender el audiovisual en general como algo más que una pura práctica de creación personal: como un elemento socializador destacado durante todo el siglo XX. A1
A4
A5
A6
A7
A10
A13
A19
B1
B3
B4
B6
B12
C3
C4

Continguts
Tema Subtema
I-PRIMITIVISME-INICIS 1. Inicis
2. Institucionalització
II-CLASSICISME 3. Un primer sistema mundial
4. El so
5. Anys trenta (àpoca daurada): depressió i preguerra
6. Inici de la davallada
III-MODERNITAT 7. Els nous cinemes europeus
8. Els altres nous cinemes
9. El documental com a discurs de la modernitat
IV-POSTMODERNITAT 10. La televisió com a primer mitjà postmodern
11. El nou Hollywood
12. Crisi del model de l’autor europeu
13. L’audiovisual del segle XXI

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
26 52 78
 
Atenció personalitzada
10 20 30
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
Proves de Desenvolupament
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación del curso, calendario, forma de evaluación y de las actividades docentes
Sessió Magistral A través de materiales facilitados por el profesor en el aula se trabaja la evolución de los medios audiovisuales. Las clases magistrales están pensadas con un alto nivel de interactividad ya que el proceso de visionado y escucha de los materiales facilita la interacción del grupo.

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Activitats Introductòries Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria. 1-10
Sessió Magistral Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria. 1-10
Altres

Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Benet, Vicente J. (2004). La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Barcelona, Paidós

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TEORIA I CRÍTICA DEL FILM/12111212