Objectius |
Competències |
Que l'alumnat es familiaritzi amb les diferents tecnologies de l'animació audiovisual digital. Que conegui i adquireixi les tècniques i els procediments per generar productes d'animació en 3D principalment, així com altres coneixements comuns a d'altres disciplines d'animació. Que sigui capaç de dissenyar i elaborar projectes de comunicació audiovisual amb imatges digitals animades. |
|
|
|
Les classes pràctiques permetran aprendre i desenvolupar les tècniques d'animació digital 3D mitjançant el programa Blender. Durant el curs, l'alumnat haurà de realitzar una sèrie d'exercicis avaluables que serviran per demostrar els coneixements adquirits. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a l’animació per ordinador: |
Conceptes, evolució històrica, aplicacions i procés de producció 3d
|
2. Modelat tridimensional: |
Conceptes previs, models de representació
|
3. Ombrejat i texturització: |
Superfícies, tipus, reflexió, materials i mapes; aplicació de textures i filtres
|
4. Il•luminació: |
Teoria i comportament de la llum, fonts lluminoses, tècniques d’il•luminació digital; ombres: funcions i models
|
5. Càmeres virtuals: |
Paràmetres, col•locació i composició
|
6. Fonaments de l’animació: |
Principis bàsics, locomoció i animació facial.
|
7. Animació 3D: |
Keyframes, animació física, articulacions jeràrquiques, canvis de forma, animació de llums, càmeres i textures
|
8. Renderització i composició: |
Tècniques d’il•luminació realista, render no-fotorrealistic, render en capes i passades
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
|
Descripció |
Pes |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1. Per tal d'aprovar l'assignatura en primera convocatòria per avaluació continuada, l'alumnat haurà de superar una sèrie de pràctiques avaluables que s'aniran proposant durant el curs i aprovar un examen teòric: • La nota final de l'assignatura vindrà donada per la mitjana entre la nota teòrica (amb un pes del 40% sobre la nota final) i la nota pràctica (amb un pes del 60% sobre la nota final). L'assignatura es considerarà aprovada si aquesta mitjana es superior o igual a 5. • La nota teòrica s'obtindrà d'un examen escrit que es realitzarà a la data de la primera convocatòria reservada per a l'assignatura per aquest fi. Per a superar aquesta part la qualificació obtinguda haurà de ser major o igual a 5. • La nota pràctica consistirà en una mitjana aritmètica de les notes obtingudes en totes les pràctiques avaluables individuals proposades que s'aniran entregant en dates anunciades durant el curs. - Perquè aquestes pràctiques puguin optar a fer mitjana, han de tenir una qualificació superior o igual a 4. - En cas de no superar alguna d'aquestes pràctiques avaluables o de no haver-la presentat a la data corresponent, s'haurà d'entregar el dia que s'hagi fixat com a primera convocatòria per a l'assignatura, durant les hores reservades per a la mateixa. - La qualificació final pràctica (resultant de fer la mitjana de les pràctiques avaluables) haurà de ser major o igual a 5 perquè es pugui considerar com a superada i opti a fer mitja per a la nota final de l'assignatura. 2. Els estudiants que no hagin seguit l'avaluació continuada, o bé no l'hagin aprovat parcialment o totalment en primera convocatòria (és a dir, hagin suspès la part teòrica i/o la part pràctica), hauran de presentar-se a la segona convocatòria d'avaluació de l'assignatura, en la qual hauran de superar la part o parts de l'avaluació continuada no presentades o suspeses: • Es mantindran les qualificacions de les parts (i subparts) superades a la primera convocatòria. • La part teòrica haurà de ser superada (amb una nota major o igual a 5) mitjançant un nou examen que es realitzarà el dia de la segona convocatòria proposat per a l'assignatura. El pes d'aquesta part tornarà a ser del 40% sobre la nota final de la assignatura. • Respecte a la part pràctica, el dia fixat com a segona convocatòria s'hauran de presentar, durant les hores especificades, aquelles pràctiques avaluables que no hagin estat superades o presentades a la primera convocatòria. De la mateixa manera la part pràctica superada (amb qualificació equivalent a la mitjana aritmètica resultant major o igual a 5) suposarà el 60% del pes total de la nota final de assignatura. 3. Si en segona convocatòria alguna o ambdues parts no són superades, es considerarà l'assignatura com a suspesa en el present curs acadèmic 2007-08. |
Bàsica |
|
· Ratner, Peter (2005): Animación 3D. Madrid: Ed. Anaya Multimedia-Anaya Interactiva, ISBN: 8441518092
· Blair, Preston (1999): Dibujos animados. El dibujo de historietas a su alcance. Barcelona: Ed. LocTeam, ISBN 3-8228-7000-5
· Mercè Galán: Blender. Curso de Iniciación. (2007) Ed: INFORBOOK’S, S.L., ISBN-13: 978-84-96097-96-4, ISBN-10: 84-96097-96-X |
Complementària |
|
|
|