DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura COMUNICACIÓ DE CRISI I DE RISC Codi 12111213
Ensenyament
Publicitat i Relacions Publiques (2001)
Periodisme (2004)
Cicle 1er i 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Departament Unitat Predepartamental de Comunicació
Coordinador/a
RODRÍGUEZ PEREA, ENCARNACIÓN
Adreça electrònica nani.rodriguez@urv.cat
Professors/es
RODRÍGUEZ PEREA, ENCARNACIÓN
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Iniciar l'alumnat en la problemàtica, la terminologia, les tècniques i les tàctiques que s'han d'aplicar per gestionar una situació de crisi des del punt de vista comunicatiu per tal de minimitzar els efecte negatius pot generar per a una empresa, organisme o institució pública o privada. Respecte a la comunicació de risc, l'objectiu és conèixer les estratègies comunicatives necessaries per informar a una població dels riscos que afecten a la seva seguretat, salud o mediambient i així fer-los participar en la seva gestió.
L'alumnat realitzarà una sèrie de pràctiques relatives a la matèria de l'assignatura, com ara taules rodones, anàlisi de crisis, visites a gabinets de comunicació d'empreses o institucions, simulacions de situacions de crisi, disseny d'un programa de divulgació de risc...

Continguts
Tema Subtema
1. Presentació de l’assignatura
2. La comunicació: un actiu a gestionar
3. La crisi
4. Gestió de crisi .Comunicació de crisi
5.- La societat del risc
6.- La comunicació de risc, oportunitats i participació.
7. La comunicació estratègica, modeladora de comportaments socials.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

S'avaluarà la teoria amb una prova final, que equivaldrà al 40% de la qualificació final de l'assignatura. El 60% restant correspondrà a la pràctica, que s'avaluarà de manera continuada.


Fonts d'informació

Bàsica

Beck, Ulrich: La sociedad del riesgo. Barcelona: Paidós.

Fita, Jaume (2000):Comunicación en programas de crisis. Madrid: Gestión 2000.

Kotter, Philip i Roberto Eduardo (1992): Marketing social. Estrategias para cambiar la conducta pública. Madrid: Díaz de Santos.

Lopez-Cerezo, José A. i José Luis Lujan: Ciencia y politica del riesgo. Madrid: Alianza.

Ramírez, Txema: Gabinetes de comunicación. Barcelona: Bosch.

Complementària

Recomanacions