IDENTIFYING DATA 2011_12
Subject (*) STRUCTURE OF ADVERTISING COMMUNICATION Code 12112018
Study programme
Publicity and Public Relations (2001)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
12 6 6 Core Fifth Annual
Language
Català
Department Estudis de Comunicació
Coordinator
OLIVEIRA DOS SANTOS, ANDREA
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
E-mail nani.rodriguez@urv.cat
paul.capriotti@urv.cat
andrea.oliveira@urv.cat
Lecturers
RODRÍGUEZ PEREA, ENCARNACIÓN
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
OLIVEIRA DOS SANTOS, ANDREA
Web
General description and relevant information La asignatura está orientada a conocer los fundamentos teóricos y prácticos de la planificación de campañas de Comunicación Corporativa.

Competences
Code  

Learning aims
Objectives Competences
Presentar als alumnes, de forma metòdica i estructurada, una visió global sobre l’Estructura de la Comunicació Publicitària i de Relacions Públiques (una Campanya Global de Comunicació), introduint-los en els conceptes clau, la terminologia pròpia, els elements distintius i els diferents processos i etapes de planificació de la comunicació, tant des d’una perspectiva teòrica com de la pràctica professional. A2
A3
B2
B4
B5
B9
B10
Conèixer i aplicar les tècniques de planificació d'una campanya de comunicació per a empreses, institucions i organitzacions. A15
A16
A19
A20
A21
B2
B3
B4
B5
B9
B10

Contents
Topic Sub-topic
1) Investigació i Anàlisi de la informació
2) Anàlisi DAFO
3) Públics de la Campanya
4) Objectius de la Campanya
5) Línia Global de la Campanya
6) Selecció de les Accions Tàctiques de la Campanya
7) Calendari Global de la Campanya
8) Pressupost de la Campanya
9) Planificació de les Accions Tàctiques de la Campanya
10) Producció de les Peces de Comunicació de la Campanya

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
5 0 5
 
Lecture
45 30 75
Assignments
50 120 170
 
Personal tuition
50 0 50
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities L’assignatura combinarà les classes teòriques a l’aula, amb exercicis pràctics i amb tutories acordades amb antelació amb cadascun dels grups de treball.
La realització d'aquesta assignatura implica el coneixement dels continguts desenvolupats en altres assignatures, ja que no es faran classes d’aspectes teòrics sobre les tècniques concretes de Publicitat i Relacions Públiques. Es recomanarà bibliografia específica sobre els temes que es vulguin aprofundir.
Lecture Les classes teòriques s’utilitzaran per l’exposició de cadascun dels aspectes teòrics de la Campanya de Comunicació, i com desenvolupar-los en la pràctica professional.
Assignments Les classes pràctiques podran ser de 2 tipus:
a) Exercicis Pràctics de Classe: es faran en grups, per tal d’assimilar correctament els conceptes exposats, lligant la teoria i la pràctica. També es realitzaran presentacions a classe per part del alumnes dels treballs i exercicis realitzats.
b) Tutories: per a cadascun del grups de treball establerts, acordades amb antelació, per a fer un seguiment específic. Es concretarà amb cada grup l’horari de tutoria. Les tutories seran per a orientar els grups sobre la realització dels aspectes concrets del Projecte de Campanya.

Personalized attention
 
Assignments
Description
Se realitzaran tutoríes personals i de grups per guiar els estudiants en la realització de les diferents activitats de l'assignatura. Consultar l'horari de tutoria de cada professor de l'assignatura: Paul Capriotti (coordinador), Nani Rodriguez i Andrea Oliveira.

Assessment
  Description Weight
Lecture Part Teòrica de l'assignatura. Examen Teòric tipus test. Exercicis de Clase. 20% de la nota final.
Assignments Part pràctica de l'assignatura. Desenvolupament de les eines d'una campanya de comunicació. S'haurà de fer en grups o equips de treball (NO es poden fer individualment). S'hauran de presentar diversos informes i es realitzaran varies presentacions. 50 % de la nota final.
Others

Part Teòrica de l'assignatura. Treball de Investigació i Anàlisi.

30% de la nota final
 
Other comments and second exam session

1a Convocatòria: Avaluació Continuada. L'avaluació continuada implica l'avaluació permanent durant tot el curs: la Part "Teòrica" i la Part "Pràctica". La qualificació final serà la mitjana de 2 parts (d'acord a la seva ponderació).

a) Part Teòrica. 50% de la nota final. Hi haurà 2 parts: examen tipus test i exercicis de classe (20% de la nota final) i un treball de investigació i anàlisi (30% de la nota final). Es obligatori aprobar totes 2 parts. Si no s'aprova l'examen tipus test, es pot recuperar. Si no s'aprova el Treball de Investigació i Anàlisi, no es podrà realitzar la part pràctica i s'anirà directament a la 2a convocatòria (avaluació final).

b) Part ${1}iPràctica${1}i. 50% de la nota final. Desenvolupament de les eines d'una campanya de comunicació. S'haurà de fer en grups o equips de treball (NO es poden fer individualment). S'hauran de presentar diversos informes i es realitzaran varies presentacions. S'hauran d'aprovar tots els informes i totes les presentacions. Cada treball (informe o presentació) tindrà la seva ponderació sobre la nota final de esta part. Si no s'aprova algun dels treballs, s'anirà a la 2a convocatoria (avaluació final).

2a Convocatòria. Avaluació Final. L'Avaluació Final de l'assignatura serà un examen, que constarà de 2 parts. La qualificació final serà la mitjana les 2 parts (d'acord a la seva ponderació). S'haurà d'aprobar la part teórica per pasar a la part práctica.

a) ${1}iExamen Teòric tipus test${1}i, sobre els continguts teòrics de l'assignatura (70% de la nota). L'examen teòric consta de 2 parts: a) sobre els continguts de les clases teòriques, i b) sobre els continguts del dossier de lectura obligatori (disponible a copisteria). S'haurà obtenir al menys un 5,00 en cadascuna de les 2 parts de l'examen per fer la mitjana.

b) ${1}iExamen Pràctic${1}i, d'algun o alguns dels continguts teòrics de l'assignatura (30% de la nota). S'haurà obtenir al menys un 5,00 en aquesta part.

Per poder fer la segona part de l'Examen Final (l'Examen Pràctic), s'haurà d'haver aprovat previament l'examen teòric.

A l'avaluació (tant Continuada com Final) dels Continguts dels exercicis pràctics y presentacions es valorarà: a) Creativitat i Innovació a les diferents accions i propostes. b) Varietat i Proporcionalitat de les diferents accions i propostes. c) Adequació a la realitat de la planificació de les diferents accions i propostes.

Cal tenir en compte que l'avaluació de determinats aspectes del treball de creativitat, planificació y disseny, són difícilment objectius des de la perspectiva científica, i d'acord amb la lògica de la disciplina podrà presentar-se inclinacions subjectives. Sempre s'intentarà justificar la decisió del professor amb l'argumentació adient, recorrent a la seva experiència pràctica, dinàmica professional, i a la teoria general exposada a la literatura, minimitzant al màxim així, els criteris personals o de “gust”. Tanmateix es recomana a l'alumnat d'utilitzar totes les eines d'argumentació possibles per a justificar els motius que els han dut a prendre decisions concretes i respostes concretes a les necessitat del client (pe. Planificació de mitjans = càlcul matemàtic d'impactes).

La CORRECCIÓ GRAMATICAL i ESTILÍSTICA de tots els escrits i presentacions serà un element determinant en l'avaluació (tant continuada com final). Per tant, NO S'APROVARÀ cap treball, exercici o presentació que contingui errors ortogràfics i/o estilístics.


Sources of information

Basic

Les lectures bàsiques s’establiran a partir d’un dossier de lectures, elaborat a partir de textos d’aquests llibres i també d’articles de revistes i journals. Aquest dossier es deixarà a la copiteria del Campus Catalunya a principi del curs lectiu.

Complementary

Aaker, David y Myers, John: Management de la publicidad, vol. I y II, 4º edición, Hispano Europea S.A., Barcelona, 1993.

Capriotti, Paul: Planificación Estratégica de la Imagen Corporativa, Ariel, Barcelona, 1999.

Capriotti, Paul: Branding Corporativo, Libros de la Empresa, Santiago (Chile), 2009. Disponible en pdf en www.bidireccional.net

Cutlip, Scott; Center, Allen, y Broom, Glen: Relaciones Públicas eficaces, Gestió 2000, Barcelona, 2000.

Díez de Castro, Enrique, y Martín Armario, Enrique: Planificación Publicitaria, Pirámide, Madrid, 1993.

Grunig, James, y Hunt, Todd: Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona, 2000.

Pérez Ruiz, Miguel Ángel: Fundamentos de las Estructuras de la Publicidad, Síntesis, Madrid, 1996.

Seitel, Fraser: Teoría y Práctica de las Relaciones Públicas, Prentice Hall, Madrid, 2002.

Villafañe, Justo: Imagen Positiva, Pirámide, Madrid, 1998.

Weil, Pascale: La Comunicación Global, Paidós, Barcelona, 1990.

Wilcox, Denis; Ault, Phillip; Agee Warren; y Cameron, Glen: Relaciones Públicas, Addison Wesley, Madrid, 2001.

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS/12111012
MULTIMEDIA DESIGN I/12111105
GRAPHIC DESIGN AND VISUAL COMPOSITION/12111106
CORPORATE IMAGE/12111108
WORKSHOP FOR COMMUNICATION OFFICES/12111214
CREATIVITY IN ADVERTISING/12112015
ADVERTISING PLANNING AND ADVERTISING MEDIA/12112016
THEORY AND TECHNIQUE OF PUBLIC RELATIONS/12112021
LOCAL ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS/12112022
SPONSORSHIP AND PATRONAGE/12112230
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.