DATOS IDENTIFICATIVOS 2012_13
Asignatura (*) ESTRUCTURA DE LA COMUNICACIÓN PUBLICITARIA Código 12112018
Titulación
Publicidad y Relaciones Públicas (2001)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo
12 6 6 Troncal Quinto Anual
Lengua de impartición
Català
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
Correo-e nani.rodriguez@urv.cat
paul.capriotti@urv.cat
Profesores/as
RODRÍGUEZ PEREA, ENCARNACIÓN
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
Web
Descripción general e información relevante La asignatura está orientada a conocer los fundamentos teóricos y prácticos de la planificación de campañas de Comunicación Corporativa.

Competencias
Código  

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Presentar als alumnes, de forma metòdica i estructurada, una visió global sobre l’Estructura de la Comunicació Publicitària i de Relacions Públiques (una Campanya Global de Comunicació), introduint-los en els conceptes clau, la terminologia pròpia, els elements distintius i els diferents processos i etapes de planificació de la comunicació, tant des d’una perspectiva teòrica com de la pràctica professional. A2
A3
B2
B4
B5
B9
B10
Conèixer i aplicar les tècniques de planificació d'una campanya de comunicació per a empreses, institucions i organitzacions. A15
A16
A19
A20
A21
B2
B3
B4
B5
B9
B10

Contenidos
tema Subtema
1) Investigació i Anàlisi de la informació
2) Anàlisi DAFO
3) Públics de la Campanya
4) Objectius de la Campanya
5) Línia Global de la Campanya
6) Selecció de les Accions Tàctiques de la Campanya
7) Calendari Global de la Campanya
8) Pressupost de la Campanya
9) Planificació de les Accions Tàctiques de la Campanya
10) Producció de les Peces de Comunicació de la Campanya

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
5 0 5
 
Sesión magistral
45 30 75
Trabajos
50 120 170
 
Atención personalizada
50 0 50
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias L’assignatura combinarà les classes teòriques a l’aula, amb exercicis pràctics i amb tutories acordades amb antelació amb cadascun dels grups de treball.
La realització d'aquesta assignatura implica el coneixement dels continguts desenvolupats en altres assignatures, ja que no es faran classes d’aspectes teòrics sobre les tècniques concretes de Publicitat i Relacions Públiques. Es recomanarà bibliografia específica sobre els temes que es vulguin aprofundir.
Sesión magistral Les classes teòriques s’utilitzaran per l’exposició de cadascun dels aspectes teòrics de la Campanya de Comunicació, i com desenvolupar-los en la pràctica professional.
Trabajos Les classes pràctiques podran ser de 2 tipus:
a) Exercicis Pràctics de Classe: es faran en grups, per tal d’assimilar correctament els conceptes exposats, lligant la teoria i la pràctica. També es realitzaran presentacions a classe per part del alumnes dels treballs i exercicis realitzats.
b) Tutories: per a cadascun del grups de treball establerts, acordades amb antelació, per a fer un seguiment específic. Es concretarà amb cada grup l’horari de tutoria. Les tutories seran per a orientar els grups sobre la realització dels aspectes concrets del Projecte de Campanya.
Atención personalizada

Atención personalizada
 
Trabajos
descripción
Se realitzaran tutoríes personals i de grups per guiar els estudiants en la realització de les diferents activitats de l'assignatura. Consultar l'horari de tutoria de cada professor de l'assignatura: Paul Capriotti (coordinador) y Nani Rodriguez. Se deberá solicitar tutoría por email.

Evaluación
  descripción Peso
Sesión magistral Part Teòrica de l'assignatura. Examen Teòric tipus test. 30% de la nota final.
Trabajos Part pràctica de l'assignatura. Desenvolupament de les eines d'una campanya de comunicació. S'haurà de fer en grups o equips de treball (NO es poden fer individualment). S'hauran de presentar diversos informes i es realitzaran varies presentacions. 50 % de la nota final.
Otros

Part Teòrica de l'assignatura. Exercicis Pràctics en classe.

20% de la nota final
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

1a Convocatòria: Avaluació Continuada. L'avaluació continuada implica l'avaluació permanent durant tot el curs: la Part "Teòrica" i la Part "Pràctica". La qualificació final serà la mitjana de 2 parts (d'acord a la seva ponderació).

a) Part Teòrica. 50% de la nota final. Hi haurà 2 parts: examen tipus test (30% de la nota final) i exercicis pràctics en classe (20% de la nota final). Es obligatori aprobar totes 2 parts. Si no s'aprova l'examen tipus test, es pot recuperar. Si no s'aprova 1 Exercici Pràctic, es pot recuperar. Si se suspenen 2 ó mes exercicis pràctics, no es podrà realitzar la part pràctica i s'anirà directament a la 2a convocatòria (avaluació final).

b) Part ${1}iPràctica${1}i. 50% de la nota final. Desenvolupament de les eines d'una campanya de comunicació. S'haurà de fer en grups o equips de treball (NO es poden fer individualment). S'hauran de presentar diversos informes i es realitzaran varies presentacions. S'hauran d'aprovar tots els informes i totes les presentacions. Cada treball (informe o presentació) tindrà la seva ponderació sobre la nota final de esta part. Si no s'aprova algun dels treballs, s'anirà a la 2a convocatoria (avaluació final).

2º Convocatoria. Evaluación Final. La Evaluación Final de la asignatura consistirá en un Examen Teórico (tipo test) y un Ejercicio Práctico (de redacción). Se deberán aprobar obligatoriamente ambas partes de la evaluación final. La nota final será la media de las 2 partes (de acuerdo a su ponderación).

a) Examen Final (50% de la nota): consistirá en un examen teórico tipo test sobre los contenidos teóricos de la asignatura, tanto de lo impartido en clase como del dossier de lecturas obligatorias (disponible en copisteria). El examen teórico es individual.

b) Ejercicio Práctico (50% de la nota): consistirá en darle solución a un caso práctico planteado por el profesor en base a los contenidos teóricos de la asignatura. El Ejercicio Práctico se realizará a continuación del Examen Teórico, pero para poder hacer el Ejercicio Práctico se deberá haber aprobado previamente el examen teórico. El ejercicio práctico es individual.

TODA LA INFORMACIÓN SOBRE LA EVALUACIÓN ESTARÁ DISPONIBLE EN EL MOODLE DE LA ASIGNATURA. LA NO REALIZACIÓN DE EVALUACIÓN CONTINUADA NO EXIME A LOS ALUMNOS DE HACER UN SEGUIMIENTO (AL MENOS SEMANAL) DE LA ASIGNATURA EN EL MOODLE, YA QUE TODA LA INFORMACIÓN Y DETALLES SOBRE LA EVALUACIÓN QUE ESTÉN COLGADOS EN EL MOODLE, EL PROFESOR LOS DARÁ POR CONOCIDOS POR PARTE DE TODOS LOS ALUMNOS MATRICULADOS EN LA ASIGNATURA.


Fuentes de información

Básica

Les lectures bàsiques s’establiran a partir d’un dossier de lectures, elaborat a partir de textos d’aquests llibres i també d’articles de revistes i journals. Aquest dossier es deixarà a la copiteria del Campus Catalunya a principi del curs lectiu.

Complementária

Aaker, David y Myers, John: Management de la publicidad, vol. I y II, 4º edición, Hispano Europea S.A., Barcelona, 1993.

Capriotti, Paul: Planificación Estratégica de la Imagen Corporativa, Ariel, Barcelona, 1999.

Capriotti, Paul: Branding Corporativo, Libros de la Empresa, Santiago (Chile), 2009. Disponible en pdf en www.bidireccional.net

Cutlip, Scott; Center, Allen, y Broom, Glen: Relaciones Públicas eficaces, Gestió 2000, Barcelona, 2000.

Díez de Castro, Enrique, y Martín Armario, Enrique: Planificación Publicitaria, Pirámide, Madrid, 1993.

Grunig, James, y Hunt, Todd: Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona, 2000.

Pérez Ruiz, Miguel Ángel: Fundamentos de las Estructuras de la Publicidad, Síntesis, Madrid, 1996.

Seitel, Fraser: Teoría y Práctica de las Relaciones Públicas, Prentice Hall, Madrid, 2002.

Villafañe, Justo: Imagen Positiva, Pirámide, Madrid, 1998.

Weil, Pascale: La Comunicación Global, Paidós, Barcelona, 1990.

Wilcox, Denis; Ault, Phillip; Agee Warren; y Cameron, Glen: Relaciones Públicas, Addison Wesley, Madrid, 2001.

Recomendaciones


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
PUBLICIDAD Y RELACIONES PÚBLICAS/12111012
DISEÑO MULTIMEDIA I/12111105
DISEÑO GRAFICO Y COMPOSICIÓN VISUAL/12111106
IMAGEN CORPORATIVA/12111108
TALLER DE GABINETES DE COMUNICACIÓN/12111214
CREATIVIDAD PUBLICITARIA/12112015
PLANIFICACIÓN PUBLICITARIA Y MEDIOS PUBLICITARIOS/12112016
TEORÍA Y TÉCNICA DE LAS RELACIONES PÚBLICAS/12112021
PUBLICIDAD Y RELACIONES PÚBLICAS EN EL ÁMBITO LOCAL/12112022
PATROCINIO Y MECENAZGO/12112230
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.