IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) STRUCTURE OF ADVERTISING COMMUNICATION Code 12112018
Study programme
Publicity and Public Relations (2001)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
12 6 6 Core Fifth AN
Language
Català
Department Estudis de Comunicació
Coordinator
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
E-mail
Lecturers
Web
General description and relevant information La asignatura está orientada a conocer los fundamentos teóricos y prácticos de la planificación de campañas de Comunicación Corporativa.
In this subject you only have the right to make the exam, because the degree you are studying is going to be extinguished. You have to take a look the timetable of the subject to know the exam's date. If you need an extraordinary exam session, you have to enrol for this, presenting an application to the secretariat of your campus or faculty.

Continguts
Topic Sub-topic
1) Investigació i Anàlisi de la informació
2) Anàlisi DAFO
3) Públics de la Campanya
4) Objectius de la Campanya
5) Línia Global de la Campanya
6) Selecció de les Accions Tàctiques de la Campanya
7) Calendari Global de la Campanya
8) Pressupost de la Campanya
9) Planificació de les Accions Tàctiques de la Campanya
10) Producció de les Peces de Comunicació de la Campanya

Atenció personalitzada
Description
Se realitzaran tutoríes personals i de grups per guiar els estudiants en la realització de les diferents activitats de l'assignatura. Consultar l'horari de tutoria del professor de l'assignatura: Paul Capriotti (coordinador). Se deberá solicitar tutoría por email.

Avaluació
 
Other comments and second exam session

1º y 2º Convocatoria.

La evaluación de la asignatura se realizará mediante un EXAMEN TEÓRICO sobre los contenidos de una campaña de comunicación.

Los estudiantes deberán ponerse en contacto con el Profesor de la asignatura, Dr. Paul Capriotti (paul.capriotti@urv.cat), DURANTE LOS MESES DE SEPTIEMBRE Y OCTUBRE, para coordinar las tutorías necesarias para llevar a cabo la campaña durante el curso académico.


Fonts d'informació
Basic

Complementary

Aaker, David y Myers, John: Management de la publicidad, vol. I y II, 4º edición, Hispano Europea S.A., Barcelona, 1993.

Capriotti, Paul: Planificación Estratégica de la Imagen Corporativa, Ariel, Barcelona, 1999.

Capriotti, Paul: Branding Corporativo, Libros de la Empresa, Santiago (Chile), 2009. Disponible en pdf en www.bidireccional.net

Cutlip, Scott; Center, Allen, y Broom, Glen: Relaciones Públicas eficaces, Gestió 2000, Barcelona, 2000.

Díez de Castro, Enrique, y Martín Armario, Enrique: Planificación Publicitaria, Pirámide, Madrid, 1993.

Grunig, James, y Hunt, Todd: Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona, 2000.

Pérez Ruiz, Miguel Ángel: Fundamentos de las Estructuras de la Publicidad, Síntesis, Madrid, 1996.

Seitel, Fraser: Teoría y Práctica de las Relaciones Públicas, Prentice Hall, Madrid, 2002.

Villafañe, Justo: Imagen Positiva, Pirámide, Madrid, 1998.

Weil, Pascale: La Comunicación Global, Paidós, Barcelona, 1990.

Wilcox, Denis; Ault, Phillip; Agee Warren; y Cameron, Glen: Relaciones Públicas, Addison Wesley, Madrid, 2001.

(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.