DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) INFODISSENY Codi 12152006
Ensenyament
Periodisme (2004)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
PÉREZ-PORTABELLA LÓPEZ, ANTONIO
Adreça electrònica antonio.perezportabella@urv.cat
Professors/es
PÉREZ-PORTABELLA LÓPEZ, ANTONIO
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Assignatura destinada a l‘adquisició d’habilitats, d’estratègies i tècniques relacionades amb la visualització i la presentació de la informació en diferents àmbits comunicatius.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Introducció al disseny de la informació. Aproximació terminològica.



Infodisseny, infografia, infonomia, arquitectura de la informació, disseny d'experiències.
L'estructura del llenguatge icònic i graus d'iconocitat. Signes, marques, senyals i símbols. Fluxos, direccions, accions i objectes.
Del pensament a la representació:
El disseny de la informació a la comunicació interpersonal.

Instruments i tècniques. El guionatge i la visualització del discurs. La presentació com instrument eficaç de transmissió d'idees i conceptes.
Metodologies i tècniques genèriques de disseny de la informació als suports multimèdia.
Disseny a la informació als suports multimèdia. Criteris d'usabilitat i navegació. Interactivitat i animació com a factors de construcció de la realitat. Eines i tècniques de disseny.
Metodologies i tècniques genèriques de disseny de la informació a la televisió.
Disseny a la informació televisiva. L'ús de la imatge sintètica. Eines i tipologies de creació.Us i eficàcia de la imatge sintètica.
Metodologies i tècniques genèriques de disseny de la informació a la premsa Disseny a la informació a la premsa escrita. Eines i tipus d'infogràfics. Processos de selecció i creació infogràfica.

Atenció personalitzada
Descripció
Tutories individuals que tracten el seguiment de l'avaluació continua.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Aquesta assignatura té dret a examen el proper curs.
La prova final consistirà en l'entrega de pràctiques després de la realització de tutories de seguiment


Fonts d'informació
Bàsica

BOUNFORD, TREVOR, DIAGRAMAS DIGITALES: COMO DISEÑAR Y PRESENTAR INFORMACION GRAFICA, Gustavo Gili, 2001

McAdams, Mindy , Flash Journalism: How to Create Multimedia News Packages, Focal Press, 2005

PABLOS, JOSE MANUEL DE, INFOPERIODISMO: EL PERIODISTA COMO CREADOR DE INFOGRAFIA, Ed. Sintesis, 1999

Juan Carlos Dürsteler, Infovis, http://www.infovis.net/, 2004-08

de VALERO SANCHO, JOSE LUIS, LA INFOGRAFIA: TECNICAS, ANALISIS Y USOS PERIODISTICOS, UAB, 2002

Holmes, NIGEL, Nigel Holmes: Perfiles de la Comunicación Gráfica. , Jorge Pinto Books Inc., 2006

REYNOLDS, GARR, Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery, New Riders Press, 2008

ROAM, DAM, The Back of the Napkin: Solving Problems and Selling Ideas with Pictures, Portfolio Hardcover, 2008

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent