DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura PATROCINI I MECENATGE Codi 12152210
Ensenyament
Periodisme (2004)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Departament Unitat Predepartamental de Comunicació
Coordinador/a
GRAU COMET, MONTSERRAT
Adreça electrònica montserrat.grau@urv.cat
Professors/es
GRAU COMET, MONTSERRAT
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
L'estudi del patrocini i el mecenatge com a tècniques de comunicació alternatives a la publicitat tradicional. Com treballen les empreses aquestes tècniques a l'hora d'exercir la seva RSC/RCE.

Continguts
Tema Subtema
1. Els conceptes de patrocini i mecenatge.
2. El patrocini i el mecenatge com a fons de finançament.
3. Rendabilització del patrocini i el mecenatge per part de les empreses.
4. El patrocini esportiu.
5. El patrocini i el mecenatge en l’àmbit humanitari, social i cultural. Aspectes diferencials de les organitzacions de caire no lucratiu.
6. Les fundacions.
7. La fiscalitat del patrocini i el mecenatge.
8. Responsabilitat Social Corportativa: actualitat i legislació.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Pràctiques a laboratoris
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Pràctiques a laboratoris
Conferències/visites externes de la política de patrocini i mecenatge a Repsol, Dow. Tecnol.
Conferències a classe de les polítiques de patrocini i mecenatge de Mistral Bonsai, Metges sense Fronteres i altres.

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

60% assistència a classe, pràctiques i treballs escrits 40% examen final o treball final


Fonts d'informació

Bàsica

Parés i Maicas, M.(1994). La nueva filantropía y la comunicación social: mecenazgo, fundación y patrocinio. Col. Comunicación y RP. Barcelona: ESERP/UB.

Amado, J. De Andrés (1996). Mecenazgo y patrocinio: las claves del marketing del s.XXI. Madrid: Editmex.

Guardia, R. Y Renart, L. (1995). Estrategia competitiva y responsabilidad social. Barcelona: IESE.

Altarriba, Francesc Xavier (2001). Guia práctica del mecenazgo. Barcelona: Ediciones Mecalux.

Articles i altres.

Complementària

Recomanacions