DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) PATROCINI I MECENATGE Codi 12152210
Ensenyament
Periodisme (2004)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
RODRÍGUEZ PEREA, ENCARNACIÓN
Adreça electrònica nani.rodriguez@urv.cat
Professors/es
RODRÍGUEZ PEREA, ENCARNACIÓN
Web
Descripció general i informació rellevant
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
1. Ubicació de l’àmbit local. Principals sectors econòmics i empresarials. Les tasques comunicatives que realitzen.
2. Inconvenients i estratègies per la petita empresa: flexibilitat, segmentació, i tracte directe amb el client.
3. El Màrqueting Directe. Mailings. Bases de dades.
4. Merchandising. Col•locació del producte en el punt de venda. Escaparatisme.
5. La publicitat en el punt de venda.
6. Coneixement del Públic Objectiu. Segmentació en l’àmbit local.
7. Els mitjans de comunicació locals (televisió, premsa, ràdio...) i els mitjans below the line.
8. Tècniques de comunicació a través de les noves tecnologies: campanyes de correu electrònic, pàgines web, blogs corporatius, newsletters, llistes de distribució, etc.
9. El Palau de Fires i Congressos de Tarragona.
10. Les accions de publicitat i relacions públiques de les Administracions Públiques locals.
11. Agències de publicitat i comunicació locals.

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La nota mitjana de les pràctiques realitzades. És imprescindible la realització de totes les pràctiques, i l'assistència a classe en un 80% de les seves sessions, així com en les visites i les exposicions dels companys.


Fonts d'informació
Bàsica

Ministerio de Economía y Comercio (1981): La publicidad en la pequeña y mediana empresa comercial. Madrid: IRESCO.

Noguera, Joan (1999): Manual pràctic de publicitat per a botiguers i petits industrials. Barcelona: Generalitat de Catalunya.

Molero Ayala, V.M. (1995): Publicidad, Marketing y Comunicación. Herramientas para la pequeña empresa. Madrid: Esic.

Guías de Gestión de la Pequeña Empresa (1994): El Marketing y su utilidad en la pequeña empresa. Madrid: Díaz de Santos.

Guías de Gestión de la Pequeña Empresa (1994): Las tres armas estratégicas de la pequeña empresa. Madrid: Díaz de Santos.

Mayordomo, J.L. (2002). e-Marketing. Barcelona: Gestión 2000.

Alet, Josep (2000). Marketing directo integrado. Cómo crear y fidelizar clientes creciendo con rentabilidad. Barcelona: Gestión 2000.

Bird, Drayton (1991). Marketing directo con sentido común. Madrid: Díaz de Santos.

Roig Amat, Barto (1993). Marketing directo de red. Madrid: Iberonet.

Stone, Bob (1990). Marketing directo. Métodos para alcanzar el éxito. AEMD.

Vergara Leyton, Enrique (1997). Marketing directo. Ámbito comunicativo, desarrollo y perspectivas en el tiempo de la “globalidad fragmentada”. Barcelona: UAB.

Vögele, Siegfried (1996). Márketing directo. Las 99 respuestas clave. Bilbao: Deusto.

 

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent