Codi |
|
A17 |
Conèixer els espais geogràfics regionals i els fonaments de la geografia humana i de la geografia física. |
A18 |
Elaborar, relacionar, sintetitzar i representar gràfica i cartogràficament informació geogràfica per a la comprensió i interpretació del territori. |
A19 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions interrelacionant els fenòmens geogràfics (medi físic i humà) a diferents escales territorials. |
A21 |
Capacitat de reflexió i de raonament crític. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d’innovació. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
B5 |
Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida. |
B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
B7 |
Sensibilització en temes medioambientals. |
C2 |
Gestionar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en llengua pròpia, de les oficials de la URV. |
C5 |
Comprometre’s amb la ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Objectius |
Competències |
- Comprensió de conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes propis de la geografia. |
A17
|
B1 B3 B4 B7
|
C3 C4 C5
|
- Argumentació i/o defensa d'opinions establertes a partir de la lectura i anàlisi de la documentació proporcionada sobre qüestions territorials. |
A17 A19 A21
|
B3 B4 B7
|
C4 C5
|
Realització d'exercicis de caràcter estadístic, gràfic i cartogràfic a partir de tècniques pròpies de la geografia |
A17 A18
|
B4
|
C2 C3
|
Coneixement directe del territori i reflexió escrita sobre les interrelacions dels diferents fenòmens geogràfics observats. |
A17 A18 A19 A21
|
B1 B3 B5 B6
|
C2 C3 C4
|
Tema |
Subtema |
1)Relacions entre medi natural, poblament i activitats humanes
|
|
2)ELS COMPONENTS HUMANS DEL TERRITORI |
L'estudi de la població i del poblament. Conceptes principals.
Les activitats econòmiques: conceptes principals i factors de localització.
El fet urbà: característiques. Els sistemes urbans. |
3)EVOLUCIÓ SÒCIO-ECONÒMICA I ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI |
Els països desenvolupats
Els països subdesenvolupats |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
27 |
27 |
54 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
12 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
18 |
24 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
8 |
8 |
16 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
2 |
6 |
8 |
Treballs |
|
1 |
11 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
14 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició de l'estructura, activitats i avaluació del curs. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de la majoria de temes del curs a l'aula |
Presentacions / exposicions |
Exposició en grup de treballs i lectures sobre temes del curs. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Elaboració individual de gràfics i mapes temàtics, i posterior comentari, sobre la temàtica del curs. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Sortida de treball a una comarca propera per tal de veure sobre el terreny la interrelació de fenòmens del medi físic i l'humà. Ha de servir per a preparar el treball de curs en grup. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Recerca i exposició d'informació d'internet sobre dades demogràfiques i econòmiques. |
Treballs |
Elaboració de treball de curs sobre el territori objecte de visita en les pràctiques de camp. |
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
|
Descripció |
Atenció a l'alumne en horari d'atenció per a comentar el plantejament dels treballs a exposar a l'aula i per a atendre altres qüestions relacionades amb el curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Assistència i participació a l'aula en les classes de teoria. |
5% |
Presentacions / exposicions |
Treball escrit en grup sobre lectures i exposició a l'aula |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Dossier individual de pràctiques a l'aula: gràfics, mapes i comentaris corresponents. |
15% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Dossier individual de pràctiques |
5% |
Treballs |
Treball escrit en grup sobre el territori objecte de pràctica de camp. |
10% |
Proves de Desenvolupament |
Comprovació dels coneixements adquirits a les classes teòriques i pràctiques |
50% |
Altres |
Assistència i participació en les activitats de l'assignatura |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
BIELZA DE ORY, V., ed., Geografía general, Taurus, Madrid, 1992
HAGGETT, P., Geografía. una síntesis moderna, Omega, Barcelona, 1988
PINCHEMEL, P. I PINCHEMEL, G., La face de la terre. Eléments de Géographie, Armand Colin, Paris, 1994
PUYOL, R.; ESTÉBANEZ, J.; MÉNDEZ, R., Geografía Humana, Cátedra, Madrid, 1988
LÓPEZ B., F.; RUBIO R., J.M.; CUADRAT, J.M., Geografía Física, Cátedra, Madrid, 1992
|
|
Complementària |
|
|
|