Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A13 |
Conèixer i usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A13 |
Sap analitzar la complexitat i interdependència del món actual
Adquireix una perspectiva crítica del model de desenvolupament
Comprèn les lògiques dels conflictes actuals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. Economia. El capitalisme neoliberal. |
1.1. La globalització
1.2. Desigualtats, pobresa i migracions |
2. Societat. La societat líquida |
2.1. De les classes socials al precarietat
2.2. Relacions socials de gènere |
3. La crisi de la democràcia |
3.1. La crisi de la democràcia
3.2. Els estats i les nacions |
4. Cultura |
4.1. Religions, secularització i canvi social.
4.2. Desenvolupament sostenible. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
45 |
0 |
45 |
Treballs |
|
10 |
40 |
50 |
Estudis previs |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
40 |
42 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informar a l'alumne sobre els continguts de l'assignatura, la metodologia que s'emprarà, les fonts bibliogràfiques i l'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició i debat a classe sobre el contingut del programa. |
Treballs |
Aplicació pràctica dels continguts i les metodologies a través de la elaboració d'un treball de recerca, sigui bibliogràfic o d'arxiu. |
Estudis previs |
Lectura d'un llibre de la bibliografia bàsica de l'assignatura i presentació d'un assaig crític. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes, assessorament per al treball i revisió de la prova escrita. |
Descripció |
Sessions setmanals de tutoria individual o en grup pel cas de treballs col·lectius. A priori es comptabilitza 1h. per alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Presentació dels resultats i les principals conclusions obtinguts de la investigació realitzada. |
10% |
Treballs |
|
Estudi Aplicació pràctica dels continguts i les metodologies a través de la elaboració d'un treball de recerca, sigui bibliogràfic o d'arxiu. |
20% |
Estudis previs |
|
Exposició i debat a classe sobre el contingut del programa. |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen del contingut global de l'assignatura |
50% |
Altres |
|
Valoracions genèriques sobre les intervencions de l'alumne a classe |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Metodologia activa a partir dels problemes de la societat catalana actual tot pensant històricament els fenòmens amb perspectiva d'història social. Presentació de temàtiques en grup a classes pràctiques Treball d'investigació amb fonts documentals arxivístiques i hemerogràfiques Examen del contingut global de l'assignatura. La segona convocatòria consistirà en una prova escrita que avaluarà tot el contingut de l'assignatura i que equivaldrà al 100% de la nota. |
Bàsica |
JOSEPH E STIGLITZ, EL MALESTAR EN LA GLOBALIZACION, 2002, TAURUS
GUILLERMO DE LA DEHESA, COMPRENDER LA GLOBALIZACION, 2004, ALIANZA
GERARD CHAILAND, ATLAS DEL NUEVO ORDEN MUNDIAL, 2004, PAIDOS
TZVETAN TODOROV, EL NUEVO DESORDEN MUNDIAL, 2003, PENINSULA
CARLOS TAIBO, RAPIÑA GLOBAL. INTRODUCCION A LA POLITICA INTERNACIONAL CONTEMPORANEA, 2006, PUNTO DE LECTURA
OBSERVATORIO GLOBAL, MANUEL CASTELLS , 2006, LIBROS DE LA VANGUARDIA
TEORIES I SISTEMES POLITICS, SANCHEZ PICANYOL, 2009, UOC
ESTADOS UNIDOS, EL ISLAM Y EL NUEVO ORDEN MUNDIAL, ANTONI SEGURA, 2013, ALIANZA
LOS QUE TIENEN Y LOS QUE NO TIENEN: UNA BREVE Y SINGULAR HISTORIA DE LA DESIGUALDAD GLOBAL, MILANOVIC, BRANCO, 2012, ALIANZA
EL PRECARIADO. UNA NUEVA CLASE SOCIAL, GUY STANDING, 2013, PASADO Y PRESENTE
DESTRUCCIÓN MASIVA: GEOPOLÍTICA DEL HOMBRE, JEAN ZIEGLER, 2012, PENÍNSULA
MUJERES DEL MUNDO. HISTORIA, RETOS, MOVIMIENTOS., MARY NASH, 2012, ALIANZA
VIDA LÍQUIDA, ZYGMUNT BAUMAN, 2006, PAIDÓS
EL MÓN NO SE'N SURT, JUDT, TONY, 2012, LA MAGRANA
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|