IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) PROBLEMS OF CURRENT SOCIETY Code 12204009
Study programme
Graduate in History
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Basic Course First 2Q
Language
Català
Department Història i Història de l'Art
Coordinator
ROCA VERNET, JORDI
E-mail jordi.rocav@urv.cat
Lecturers
ROCA VERNET, JORDI
Web
General description and relevant information

Competences
Type A Code Competences Specific
 A5 Aplicar la interdisciplinarietat en l’àmbit de les ciències humanes.
 A9 Identificar i comprendre les teories dels principals pensadors i els referents filosòfics i literaris compromesos en la construcció històrica.
Type B Code Competences Transversal
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d'innovació
 B7 Tenir sensibilització en temes mediambientals
Type C Code Competences Nuclear
 C5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A5 Sap analitzar la complexitat i interdependència del món actual.
Aconsegueix una perspectiva crítica del model de desenvolupament.
Comprèn les lògiques dels conflictes actuals.
 A9 Coneix el pensament del segle XX.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes o processos coneguts
 B7 Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
Type C Code Learning outcomes
 C5 Respect fundamental rights and equality between men and women.
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th ose with special educational needs.

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
0 0 0
Personal tuition
0 0 0
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities
Personal tuition

Personalized attention
Description

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Others  
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.