DATOS IDENTIFICATIVOS 2015_16
Asignatura (*) LITERATURA Y SOCIEDAD Código 12204011
Titulación
Grado en Historia
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Formación básica Primer 2Q
Lengua de impartición
Anglès
Castellà
Català
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
GALLARDO TORRANO, PEDRO
TEIXELL PUIG, ORIOL
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
Correo-e mariadolores.gimeno@urv.cat
pere.gallardo@urv.cat
oriol.teixell@urv.cat
Profesores/as
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
GALLARDO TORRANO, PEDRO
TEIXELL PUIG, ORIOL
Web http://moodle.urv.cat/moodle/course/view.php?id=64510; moodle.urv.cat/moodle/course/view.php?id=64511; moodle.urv.cat/moodle/course/view.php?id=64512
Descripción general e información relevante La asignatura se imparte en inglés, catalán y castellano

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A9 Identificar y comprender las teorías de los principales pensadores y los referentes filosóficos y literarios comprometidos en la construcción histórica
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A9 Adquiere conocimientos literarios y culturales.
Comprende la literatura como un espacio de representación y debate ideológico y de construcción de discursos sociales.
Adquiere conocimientos y conceptos para comprender la importancia social y política de la literatura en relación a las preocupaciones e ideales estéticos.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
A9
2 2 4
Estudios previos
A9
0 20 20
Prácticas a través de TIC
A9
0 80 80
Trabajos
A9
0 40 40
Atención personalizada
6 0 6
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació de l’assignatura
Presentació de l’entorn virtual de formació
Presentació del sistema de treball
Estudios previos Hi haurà un dossier de textos al Moodle.
1. Model de Pierre Bourdieu
2. Model d'Auerbach
3. Mites que es treballaran en l'assignatura

L'alumnat s'haurà de familiaritzar amb la terminologia específica i els conceptes bàsics que es treballaran a l'assignatura
Prácticas a través de TIC Les pràctiques consistiran en l'aplicació dels models teòrics a la comprensió i interpretació dels textos seleccionats (dossier) i a l'observació i valoració del funcionament de la literatura i l'art en l'entorn immediat de l'alumnat.
Per tal d'aconseguir-ho, s'hauran de fer diverses activitats.
Eines que s'utilitzaran:
1. Glossari
2. Qüestionari
3. Bloc de l'alumne/a
4. Fòrum/wiki
5. Tasques de comentari de text: penjar un fitxer
6. Exposició oral en format virtual (video)
Trabajos Al llarg del curs s'hauran de fer dos treballs, un per a cadascun dels dos temes del curs.
Cada treball es presentarà per escrit (extensió màxima 25 pàgs.) i s'haurà de publicar en un blog. També es demanarà que els autors del segon treball en defensin personalment les tesis i conclusions i les comparteixin amb la resta d'estudiants en un fitxer audiovisual incrustat al blog (durada màxima: 15 minuts). S'hauran de seguir les pautes de redacció i de publicació dels treballs donades al Moodle.
Atención personalizada Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport del servei tècnic del Moodle

Atención personalizada
descripción
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita. Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport del servei tècnic del Moodle

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Estudios previos
A9
Lectura de textos teòrics del dossier: Pierre Bourdieu, Auerbach. Lectura de relats mítics.

Controls de lectura i comprensió de textos.
30%
Prácticas a través de TIC
A9
S'hauran de fer diversos exercicis pràctics sobre els dos temes del programa.
1. Observació, descripció i valoració de l'entorn.
2. Anàlisi i comentari de textos.
3. Anàlisi i comentari de casos concrets.
Els exercicis es faran amb el suport de:
Bloc personal de l'assignatura
Tasques (penjar un fitxer)
Fòrum
Taller (avaluació entre iguals)

S'AVALUARÀ: Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d’observació i adequació dels continguts de l’assignatura a l’estudi de l’entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d’escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura.

Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d’internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici.
40%
Trabajos
A9
Dos treballs. Sobre un tema (a elegir) entre els tractats en el Bloc 1 i en el Bloc 2 del Temari. S'haurà de presentar en format escrit (fitxer) i en format audiovisual (exposició oral de l'autor/autors)

S'AVALUARÀ: Els continguts. La capacitat d’observació, la bona estructuració del text (introducció, exposició de motius i dades, cites, notes, argumentació, conclusions, bibliografia), la valoració de les dades utilitzades i la formulació de conclusions personals. La utilització de les eines adequades per a la seva exposició. L'ús de la terminologia específica adequada. L'ús dels referents teòrics de l’assignatura per a l’elaboració de les conclusions.

Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d’internet sense citar-los amb l'exclusió total de l'exercici.
30%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents:

Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura.Bona presentació.

Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici.

A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada.


Fuentes de información

Básica , Dossier de lectures i materials disponible a l'inici del curs, ,
Erich Auerbach, Mimesis, , 1950
Pierre Bourdieu, Las reglas del arte: génesis y estructura del campo literario, Anagrama, 2002
Publi Ovidi Nasó, Les Metamorfosis, Fundació Bernat Metge,
Franz Kafka, La Metamorfosi, Proa, 2009
Patricia Higsmith, Notas de una cucaracha respetable, ,
Quim Monzó, Gregor, ,
Boris Vian, Le Loup garou ("El lobo hombre"), ,

A principi de curs es facilitarà una bibliografia extensa en format paper i estarà disponible al Moodle

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.