Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Identificar i comprendre les teories dels principals pensadors i els referents filosòfics i literaris compromesos en la construcció històrica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Adquireix coneixements literaris i culturals.
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la importància social i política de la literatura en relació a les preocupacions i ideals estètics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. La literatura com a Institució Social. Les Regles de l'Art
Tema 2. Els Mites i la Literatura |
Els Festivals Literaris
Les Rutes Literàries
Construcció de l'imaginari social a través dels Mites |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Estudis previs |
|
20 |
20 |
40 |
Pràctiques a través de TIC |
|
10 |
40 |
50 |
Treballs |
|
20 |
28 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura
Presentació de l’entorn virtual de formació
Presentació del sistema de treball: el PROJECTE
|
Estudis previs |
Hi haurà un dossier de textos al Moodle.
1. Model de Pierre Bourdieu
2. Les rutes literàries i el seu paper social
3. Mites que es treballaran en l'assignatura
La professora guiarà el procés d'aprenentatge. L'alumnat anirà explicant a classe els seus progressos en el temari de l'assignatura (expressió oral, ús del PowerPoint o similar)
DURANT EL MES D'ABRIL HI HAURÀ UNA SORTIDA DE DOS DIES COMPLETS PER FER TREBALL DE CAMP |
Pràctiques a través de TIC |
Per tal d'aconseguir els resultats del curs, s'hauran de fer diverses activitats.
Eines que s'utilitzaran:
1. Bloc del grup
2. Fòrum/wiki
3. Tasques d'avaluació entre iguals
4. Exposició oral en format virtual (publicar un video) |
Treballs |
Al llarg del curs s'hauran de fer tres treballs:
1. Les rutes literàries: disseny i execució d'una Ruta Literària (BLOG)
2. Els festivals literaris: valoració i comentari d'un festival (BLOG)
3. Mites i literatura: elecció d'un mite i anàlisi d'una obra literària que el contingui (AULA) |
Atenció personalitzada |
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport de "La Factoria" i del servei tècnic del Moodle |
Descripció |
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport de "La Factoria" i del servei tècnic del Moodle |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estudis previs |
|
Sense pes a l'avaluació. Imprescindibles per fer les pràctiques |
|
Pràctiques a través de TIC |
|
BLOG
VIDEO
Avaluació entre iguals |
|
Treballs |
|
Treball sobre el tractament d'un MITE en una obra literària. Exposició a classe |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents: Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura. Bona presentació. Ús de la cita, la referència i la bibliografia/webgrafia. Capacitat de comunicar amb eficàcia els resultats d'aprenentatge. Domini de les tecnologies de la comunicació. Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici. A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada. |
Bàsica |
, Dossier de lectures i materials disponible a l'inici del curs, ,
Erich Auerbach, Mimesis, , 1950
Pierre Bourdieu, Las reglas del arte: génesis y estructura del campo literario, Anagrama, 2002
Publi Ovidi Nasó, Les Metamorfosis, Fundació Bernat Metge,
Franz Kafka, La Metamorfosi, Proa, 2009
Patricia Higsmith, Notas de una cucaracha respetable, ,
Quim Monzó, Gregor, ,
Boris Vian, Le Loup garou ("El lobo hombre"), ,
|
A principi de curs es facilitarà una bibliografia extensa, que estarà disponible al Moodle |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|