Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A13 |
Conèixer i usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes |
| A20 |
Conèixer les teories dels principals pensadors |
| A21 |
Capacitat de reflexió i de raonament crític |
| A22 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A13 |
Realitzar comentaris de textos i assajos
| | A20 |
Comprendre els conceptes i les teories fonamentals dels principals pensadors
Realitzar comentaris de textos i assajos
Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de les fonts bibliogràfiques fonamentals
Tenir visió de conjunt del pensament modern i contemporani
| | A21 |
Comprendre els conceptes i les teories fonamentals dels principals pensadors
Realitzar comentaris de textos i assajos
Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de les fonts bibliogràfiques fonamentals
Tenir visió de conjunt del pensament modern i contemporani
| | A22 |
Comprendre els conceptes i les teories fonamentals dels principals pensadors
Realitzar comentaris de textos i assajos
Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de les fonts bibliogràfiques fonamentals
Tenir visió de conjunt del pensament modern i contemporani
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. El naixement de la raó moderna.
2. El pensament crític de la Il·lustració.
3. El moviment romàntic i la formació de l'Idealisme.
4. El mètode científic i les ciències humanes: Positivisme i Historicisme.
5. Fenomenologia i Hermenèutica. |
1.1. De Descartes a Kant.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Esposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Anàlisi d'un text. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris dels textos del dossier de pràctiques. |
Descripció |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Presentació dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
80 |
Altres |
|
Comentaris de texts a l'aula. |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
BELAVAL, I. (Comp.), La filosofía alemana de Leibniz a Hegel., Siglo XXI, Madrid
BROCÀ, S., Historia de la Filosofía., Edicions de la Facultat de Filosofia i lletres, Tarragona.
BELAVAL, I. (Comp.), Racionalismo, Empirismo, Ilustración., Siglo XXI, Madrid
CASSIRER, E., El problema del conocimiento en la filosofía y la ciencia modernas., EMECE, Buenos Aires
DUQUE, F., Filosofía moderna. La era de la crítica., Akal, Madrid
Severino, E., La filosofía contemporánea., Ariel, Barcelona
|
Per a cada tema es lliurarà als estudiants una bibliografia específica. |
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|