Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història. |
| A4 |
Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció. |
| A5 |
Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic. |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A8 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea. |
| A9 |
Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A10 |
Conèixer els instruments de recopilació d’informació com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius i referències electròniques, i tenir habilitat per utilitzar-los. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix els conceptes principals i dinàmiques de la història general o universal
| | A2 |
Coneix l'estructura diacrònica de la història i aplicar el mètode comparatiu 60
| | A4 |
Coneix la història de la integració europea
| | A5 |
Analitza, valora i elabora discursos elaborats sobre assumptes principals de la història, aplicant el coneixement adquirit i la consulta bibliogràfica
| | A6 |
Participa en seminaris relatius a temes després d'haver realitzat lectures
| | A8 |
Elabora treballs monogràfics, mostrant la capacitat abalítica i creativa sobre temes estudiats
| | A9 |
Introdueix els rudiments metodològics per utilitzar unes altres fonts no escrites com les arqueològiques i altres
| | A10 |
Treballa en equip per realitzar algunes de les activitats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Troba nous mètodes de fer les coses d’una altra manera
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
| | B7 |
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
L’hominització fora d’Àfrica. El Plistocè inferior i mitjà a Euràsia |
|
La línia evolutiva europea i l’inici de la complexitat |
|
Homo sapiens. Out of Africa o evolució multiregional. Èxit evolutiu |
|
El final d’un mode econòmic. El fracàs de la cacera-recol•lecció i l’inici de l'economia productiva |
|
Primeres societats productores: agricutltors i ramaders |
|
Transformacions de les societats productores cap a societats complexes: l'inici de les desigualtats |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
32 |
0 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
1 |
25 |
26 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
25 |
26 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura i planificació de les activitats pràctiques |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals d'acord amb els continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis pràctics a l'aula |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita a l'IPHES i treball experimental sobre fabricació d'eines prehistòriques i el seu ús |
Treballs |
Ressenya d'article científic |
Treballs |
Treball de recerca individual |
Presentacions / exposicions |
Presentació del treball de recerca |
Atenció personalitzada |
Parlar amb els alumnes quan tenen dubtes |
Descripció |
Es faran sessions individuals i amb els grups de treball per tal de fer el seguiment del treball en equip. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis pràctics sobre les diferents disciplines arqueològiques aplicades a la prehistòria |
5% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Experimentació arqueològica |
5% |
Treballs |
|
Treball de recerca |
35% |
Treballs |
|
Ressenya d'article |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
|
5% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen dels continguts |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un examen dels continguts de l'assignatura aquest examen té un valor del 100% de la nota. |
Bàsica |
Carbonell, E., Hominidos: Las primeras ocupaciones de los continentes, , Ed Ariel. Barcelona
Díez, F., El largo viaje, 2005, Ed. Bellaterra. Barcelona
Agustí, J.; Lordkipanidze, D, Del Turkana al Caúcaso., 2005, RBA. Barcelona
Renfrew, Collin; Banh, Paul, Arqueología. Teorías Métodos y Práctica. , 1993, Ed. Akal. Madrid
Fullola, J.M. Nadal, J., Prehistoria., , Universitat Oberta de Catalunya. Barcelona
Barandiarán, I; Martí, B.; del Rincón, M.A. Maya, J.L. , Prehistoria de la Península Ibérica, 2006, Ariel Barcelona
Delson et al., Encyclopedia of Human Evolution and Prehistory., 1996, Ed. Garland. New York
Eiroa, J.J, Prehistoria del Mundo, 2010, Sello Editorial. Madrid.
de la Torre, I., La arqueología de los origenes humanos en áfrica, 2009, Akal. Barcelona.
Rice, Patricia C., Moloney, N, Biological anthropology and prehistory : exploring our human ancestry , 2008, Boston : Pearson/Allyn and Bacon
McCarter, Susan Foster, Neolithic, 2007, New York ; London : Routledge
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|