Tema |
Subtema |
1.- EL MÓN EL 1945. Un nou mapa mundial. L’Europa dividida. Àsia. La difícil restitució dels imperis colonials.
2.- CREIXEMENT ECONÒMIC, CONSENS I CONSTRUCCIÓ DE L’ESTAT DE BENESTAR A EUROPA
3.- LA URSS I ELS SEUS ESTATS SATÈLITS EUROPEUS. LES DEMOCRÀCIES POPULARS.
4.- LA GUERRA FREDA. FASES.
5.- LA LLARGA DESCOLONITZACIÓ I ELS SEUS CONFLICTES. ÀSIA I ÀFRICA.
6.- CHINA POPULAR DES DE 1949 FINS A 1989.
7.- CRISIS ECONÒMIQUES I CRISI DE L’ESTAT DEL BENESTAR. LA PROGRESSIVA HEGEMONIA DEL PARADIGMA NEOLIBERAL.
8.- ELS CONFLICTES DEL SEGLE XXI.
9.- LA NOVA ETAPA DE LA GLOBALITZACIÓ. DESAFIAMENTS ACTUALS. ESTATS UNITS, CHINA POPULAR, UNIÓ EUROPEA
10.- ELS DESAFIAMENTS A LA DEMOCRÀCIA: POPULISMES DE DRETA I D’ESQUERRA. NEOFEIXISMES. ELS NOUS RÈGIMS POPULISTES AL MÓN.
|
|
Descripció |
AQUESTA ASSIGNATURA S'IMPARTIRÀ EN MODALITAT SEMIPRESENCIAL. UNA SETMANA ES FARAN CLASSES I L'ALTRA S'ENCARREGARAN TASQUES A L'ALUMNAT.
El professor atendrà individualment o en petits grups als alumnes en l'horari establert d'atenció establert, ja sigui a iniciativa del professor o dels alumnes. Com a mínim es planteja una atenció personalitzada pel que fa al seguiment de l'assignatura i a l'orientació del treball de recerca.
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle,..) |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'Avaluació Continuada comporta el seguiment i la valoració global de l'alumne, per tant la qualificació final dels alumnes serà el resultat de l'aplicació automàtica dels percentatges per cada un dels ítems d'avaluació. Si el resultat final és igual o superior a 5 l'alumne estarà aprovat. Si l'alumne obté una qualificació inferior a 5, pot realitzar l'examen final de primera convocatòria, examinant-se dels continguts de l'assignatura.Pes de la prova 70%. L'examen final de segona convocatòria és una prova de l'assignatura, i està dirigida als estudiants que no han superat o no han realitzat l'avaluació contínua. Pes de la prova 80%. Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
DÍEZ, José R. , Historia del Mundo Actual (Desde 1945 hasta nuestros días), Valladolid: 2006, , Universidad de Valladolid
JUDT, Tony, Pensar el segle XX, Barcelona: 2012, la magrana
CASALS, Xavier, El pueblo contra el parlamento: el nuevo populismo en España, 1989-2013, Barcelona, 2013, Pasado y presente
Judt, Tony, Postguerra, Madrid 2010,
Burganya Riera, Josep,, L’Estat del Benestar i els seus detractors. A propòsit dels orígens I el dilema del model social europeu en temps de crisisOctaedro 2014, ,
Lowe, Keith, Continente salvaje, Galaxia Gu 2014,
Goldstein-Pevehouse, International Relations, Pearson 2013,
XM Nuñez Seixas, Las utopías pendientes, Crítca 2015,
Ian Buruma, Año Cero, Pasado y Presente 2014,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|