Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l’àmbit de les ciències humanes. |
| A7 |
Conèixer, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A10 |
Aplicar la didàctica de la Història. |
| A11 |
Interpretar la història com a disciplina en construcció. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d'innovació |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Coneix i usa mètodes i tècniques d’altres ciències humanes.
| | A7 |
Coneix i utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques.
| | A10 |
Coneix i aplica les diferents tecnologies de la informació.
| | A11 |
Demostra que posseeix un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments d'investigació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
| | B5 |
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l'establiment i l'aplicació dels procesos de treball de l'equip
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
1.Introducció a les Noves tecnologies aplicades a les ciències humanes: l'"Era de la Informació". |
|
2. Internet: breu història, impacte al món científic, ús i abús (fiabilitat de les dades, plagis, etc), la seguretat i la privacitat... |
|
3. La fotografia digital, el vídeo, la gravació d'entrevistes (introducció a la història oral). |
|
4. Us avançat dels processadors de textos, processament d'imatges, dibui digital, fotogrametria, les presentacions amb suports tecnològics. |
|
5. L'ús del material digital: citació de materials, drets d'autor, rigor documental... |
|
6.El treball científic : discussions científiques en línia (skype i fòrums); conferències virtuals i treball en equip a través de la xarxa; compartir el coneixement científic (revistes, llibres, presentacions i blogs...) |
|
7.Noves tecnologies aplicades a l’historia de l’art, l'arqueologia i la historiografía |
|
8.- Programari i maquinari divers: OCR (programes de reconeixement de càracters), transcripció de veu a text (progs. de reconeixement de veu), tipus d'ordinadors, seguretat (antivirus, protecció de dades...), l'univers dels telèfons avançats. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
6 |
8 |
Sessió Magistral |
|
25 |
10 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
2 |
40 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
4 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts del curs, la planificació i avaluació incidint en la forma de treballar |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica als diferents continguts tractats en l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització dels treballs pràctics. Primer es farà una breu presentació de la pràctica i després de manera individual o en grup es realitzarà la pràctica. |
Treballs |
Realització d'un dossier de pràctiques i un treball de curs. El treball o assaig, pot ser que hagi de ser en dues parts, cadascuna corresponent a la secció que imparteix cada un dels dos professors que imparteixen l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
... |
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme durant sessions individuals o en grups per tal de discutir els objectius dels treballs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Exercicis per escrit o proves pràctiques |
45% |
Treballs |
|
Lliurament d'un treball o assaig (pot tenir dues seccions, cadascuna corresponent a la secció que imparteix un dels dos professors de l'assignatura) |
45% |
Altres |
|
Assistència i participació |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, www.urv.cat, ,
, http://www.wdl.org/es/, ,
, https://www.refworks.com, ,
, http://www.cervantesvirtual.com/, ,
|
A més a més d'aquests recursos electrònics cada apartat del temari constarà amb diverses fonts d'informació que s'indicaran a Moodle (bibliografia, adreces d'internet...) |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|