Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història |
| A4 |
Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció |
| A5 |
Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques |
| A7 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història local |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Conèixer i utilitzar correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques
Aplicar els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric
Analitzar les fonts i els estudis històrics a partir de la historiografia
Elaborar informes relacionats amb l'activitat de l'historiador (arxius, museus, excavacions i altres)
Realitzar treballs d'investigació històrica sobre qüestions senzilles
Realitzar projectes relacionats amb el coneixement històric
| | A4 |
Conèixer i utilitzar correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques
Aplicar els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric
Analitzar les fonts i els estudis històrics a partir de la historiografia
Elaborar informes relacionats amb l'activitat de l'historiador (arxius, museus, excavacions i altres)
Realitzar treballs d'investigació històrica sobre qüestions senzilles
Realitzar projectes relacionats amb el coneixement històric
| | A5 |
Conèixer i utilitzar correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques
Aplicar els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric
Analitzar les fonts i els estudis històrics a partir de la historiografia
Elaborar informes relacionats amb l'activitat de l'historiador (arxius, museus, excavacions i altres)
Realitzar treballs d'investigació històrica sobre qüestions senzilles
Realitzar projectes relacionats amb el coneixement històric
| | A6 |
Conèixer i utilitzar correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques
Aplicar els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric
Analitzar els estudis i les fonts històriques a partir de la historiografia
Elaborar informes relacionats amb l'activitat de l'historiador (arxius, museus, excavacions i altres)
Realitzar treballs d'investigació històrica sobre qüestions senzilles
Realitzar projectes relacionats amb el coneixement històric
| | A7 |
Conèixer i utilitzar correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques
Aplicar els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric
Analitzar les fonts i els estudis històrics a partir de la historiografia
Elaborar informes relacionats amb l'activitat de l'historiador (arxius, museus, excavacions i altres)
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema
Demostrar que posseeixen un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments d'investigació, així com saber utilitzar els conceptes fonamentals i les principals categories de la historiografia
Saber gestionar un debat historiogràfic. Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina oralment i per escrit
Conèixer l'ús dels diferents instruments d'anàlisi de la història antiga: fonts escrites, numismàtica i arqueologia
Aplicar els mètodes de la història al coneixement de les fonts escrites o arqueològiques
| | B5 |
Presentacions orals d'estudis o treballs de forma individual o col·lectiva utilitzant noves tecnologies
Saber gestionar un debat historiogràfic. Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina oralment i per escrit
Participar en tasques de catalogació o comprovació arxivística
| | B6 |
Presentacions orals d'estudis o treballs de forma individual o col·lectiva utilitzant noves tecnologies
Introduir alguns dels temes del debat historiogràfic, ja que permet fer una aproximació a la complexitat de la historiografia i descobrir tòpics del pensament històric
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de la consulta de fonts històriques
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
Introducció a l'Arxivística |
|
l'Arxiu |
|
El document |
|
Tasques de gestió documental |
|
Projecció externa de l'arxiu |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
100 |
130 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
9 |
12 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Fer quadre de classificació de l'arxiu familiar o personal o
treball en un arxiu desterminat |
Sessió Magistral |
Introduir a l'alumne a mon de l'Arxivística atensant el llenguatge propi de l'Arxivística, arxius i documentació |
Descripció |
Atenció personalitzada sobre treballs o dubtes que puguin presentar els diversos temes que conformen l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Treball final
2 proves durant el curs
Assistència |
40
50
10 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
ALBERCH, R.; BOADAS, J., et alii: Archivos y cultura, Gijón, Ed. Trea, 2001.
CASTELLS, J.M.: El marco actual del derecho de acceso a la documentación administrativa, “Lligall” 3(1991), p.31-41.
CASTELLS, J.M: El derecho de acceso a la documentación de la Administración Pública, “Revista Vasca de Administración Pública” 10(1984), p.35-5
|
Complementària |
|
COOK, M.: Directrices para la preparación de programas de estudios sobre la gestión de documentos y la administración de archivos modernos: un estudio RAMP, UNESCO, París, 1982.
DUCHEIN, Michel: Tri, sélection, échantillonnage: À propos de deux manuels et d’une circulaire, “La gazette des archives” 120(1983), p.41-50.
GALLEGO, Olga: Manual de archivos familiares, ANABAD, Madrid, 1993
GARCIA RODRIGUEZ, Antonio.- Diplomàtica del documento administrativo actual. Tradición e innovación. Carmona, S&C ediciones, 2001 269 pp
GONZÁLEZ GARCÍA, Pedro: “La normalización en la descripción de archivos: un movimiento internacional”, a Primeras Jornadas sobre Metodología para la identificación y valoración de fondos documentales de las Administraci ones Públicas, Madrid, 20-22 marzo 1991, Dirección General de Archivos Estatales, Madrid, 1992, p.21-36.
HEREDIA HERRERA, Antonia: “Clasificación y ordenación”, a Archivística. Estudios básicos, Diputación de Sevilla, 1983 (2), p.41-52,
HEREDIA HERRERA, Antonia: “La normalización como punto de partida en la archivística”, a Primeras Jornadas sobre Metodología para la identificación y valoración de fondos documentales de las Administraciones Públicas, Madrid, 20-22 marzo 1991, Dirección General de Archivos Estatales, Madrid, 1992, p.43-50.
HEREDIA HERRERA, Antonia: “Los instrumentos de descripción”, a Archivística. Estudios básicos, Diputación de Sevilla, 1983 (2), p.81-95.
HEREDIA HERRERA, Antonia: La Norma ISAD(G) y su terminología. Análisisi, estudio y alternativas, Dirección General de Archivos Estatales, Madrid, 1995 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|