DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) HISTÒRIA DE LES ESTRUCTURES POLÍTIQUES Codi 12204206
Ensenyament
Grau d'Història (Pla 2008)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Tercer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
FACI LACASTA, FRANCISCO JAVIER
Adreça electrònica franciscojavier.faci@urv.cat
0
Professors/es
FACI LACASTA, FRANCISCO JAVIER
GÓMEZ CRUZ, MARIA CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori
 A2 Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història
 A4 Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció
 A6 Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques
 A7 Conèixer, analitzar i interpretar la història local
 A10 Conèixer els instruments de recopilació d’informació com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius i referències electròniques, i tenir habilitat per utilitzar-los
 A11 Comprendre, interpretar i elaborar textos historiogràfics o documents originals en la llengua pròpia
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació
 B5 Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Conèixer i comprendre l'evolució històrica d'Espanya o d'Europa
Utilitzar la bibliografia específica
Analitzar de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
 A2 Conèixer i comprendre l'evolució històrica d'Espanya o d'Europa
Utilitzar la bibliografia específica
Analitzar de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
 A4 Conèixer i comprendre l'evolució històrica d'Espanya o d'Europa
Utilitzar la bibliografia específica
Analitzar de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
 A6 Conèixer i comprendre l'evolució històrica d'Espanya o d'Europa
Utilitzar la bibliografia específica
Analitzar de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
 A7 Conèixer i comprendre l'evolució històrica d'Espanya o d'Europa
Utilitzar la bibliografia específica
Analitzar de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
 A10 Conèixer i comprendre l'evolució històrica d'Espanya o Europa
Utilitzar la bibliografia específica
Analitzar de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
 A11 Conèixer i comprendre l'evolució històrica d'Espanya o Europa
Utilitzar la bibliografia específica
Analitzar de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Comparar elements de les societats medievals i de les expressions culturals amb d'altres de les societats actuals
Analitzar les formes de govern en funció dels estats
Analitzar els sistemes econòmics i la seva influència en el desenvolupament dels estats
 B5 Saber transmetre coneixements i comunicar conclusions de manera clara, oralment o per escrit, tant a un públic especialitzat com no especialitzat. Demostrar que es poden utilitzar els principals esdeveniments de la història universal i de la història d’Europa per gestionar en perspectiva comparativa el conjunt dels fets, estimulant la reflexió sobre aquests fets
 B6 Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema
Saber gestionar un debat historiogràfic. Utilitzar adequadament la terminologia pròpia de la disciplina oralment i per escrit
Analitzar les formes de govern en funció dels estats
Analitzar els sistemes econòmics i la seva influència en el desenvolupament dels estats
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent